Karácsonyi üdvözletek mobilneten, újévi köszöntések hívásokkal

Kütyü Magazin, 2014. január 6. 16:18

A Telenor adatai szerint továbbra is hódít az az elmúlt években megjelent trend, hogy a felhasználók az SMS-ekről és MMS-ekről kezdenek átszokni arra, hogy karácsonyi vagy újévi üdvözleteiket interneten küldjék el, jellemzően a közösségi oldalakon vagy elektronikus levélben.


16,5 millió SMS és MMS az ünnepek alatt

A Telenor hálózatán az ügyfelek az ünnepi időszakban (december 24-től január 1-ig) összesen 379,5 millió MB adatot forgalmaztak, ami 20%-kal több, mint az átlagos forgalom egy másik hónapban. 

Ezzel együtt az SMS és MMS még mindig nagyon népszerű az ügyfelek körében, hiszen összesen közel 8 milliót küldtek a karácsony három (december 24-26.) és további 8,5 milliót a szilveszter két napja (december 31. - január 1.) alatt. Az időszak legforgalmasabb napja december 31-e volt, amikor 4,7 millió SMS és közel 57 ezer MMS futott át a Telenor hálózatán. Ugyanakkor a karácsonyi napokon összesen 28,5 millió, míg a szilveszter két napján 27,1 millió hívást kezdeményeztek. Az All-In tarifák előfizetői is kihasználták belföldi korlátlan beszélgetés lehetőségét, így január elseje éjjel 0 és 1 óra között közel 2,5 millió hívást indítottak a telenorosok, majdnem 1 millióval többet, mint egy évvel ezelőtt.

Mobilinternet szempontjából december 29-e, vasárnap bizonyult a legnépszerűbbnek, amikor közel 45 millió MB adatot forgalmaztak a szolgáltató ügyfelei. A nap és az egész ünnep legforgalmasabb 60 perce pedig az este 7 és 8 óra közti időszak volt, amikor mintegy 2,7 millió MB adat száguldott fel és le a Hiperneten. Ezzel szemben a 9 nap legcsendesebb órája nem karácsonykor, hanem január elsején volt: este 11 óra és éjfél között mindössze 200 ezer MB adatot forgalmaztak a szilveszteri buliban kifáradt és elálmosodott ügyfelek.

 

 

Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint négyből hárman (73%) írnak üzenetet ilyenkor barátaiknak, hozzátartozóiknak valamilyen mobileszköz segítségével - a magyarok ráadásul  a nemzetközi mezőnyhöz képest még aktívabbak (81%). Ezért nem meglepő, hogy az év ezen időszakában mindig jelentős mértékben megnő az SMS-ek, MMS-ek száma, véalamint a mobilinterneten keresztül forgalmazott adatforgalom mennyisége.