Csökkent a Samsung és az Apple piaci részesedése mobilfronton

Czipperer Dia, 2014. április 30. 11:30

Hosszú idő után először mutat csökkenő tendenciát a Samsung okostelefon-piaci részesedése.  A vállalat 2014 első negyedévében 89 millió készüléket értékesített, amely önmagában szép eredmény, ám a nagy tortában mégis kevesebb szelet jutott neki és az Apple-nek is.

A Strategy Analytics kutatócég adatai alapján a Samsung az első negyedében (Q1) 89 millió okostelefont értékesített, amely nem volt elég ahhoz, hogy ezzel növelje piaci részesedését, pedig a tavalyi év azonos időszakához képest 20 millióval több készüléket értékesítettek. A vállalat összességében 28%-kal növelte okostelefon-eladásait. A piaci részesedés azonban más képet mutat: 2013 azonos időszakában a Samsung az okostelefon-piac 32,4%-át birtokolta, mostanra azonban ez a szám 312,%-ra csökkent.

Az Apple eredményei sem jobban a Samsungénál: a kutatócég adatai szerint 17,5%-ról 15,3%-ra esett vissza részesedésük, pedig a telefoneladások esetükben is növekedtek: 37,4 millióról 43,7 millióra.

A Huawei esetében nem változtak az eredmények, tavaly óta stabilan tartják a 4,7%-ot. A Lenovo viszont riválisaival ellentétben javított mutatóin: 3,9%-ról 4,7%-ra tornászta fel magát.
 


Érdekes, hogy bár a Samsung veszített piaci részesedéséből, saját háza táján viszont növekedéssel számolhat, amely azt mutatja, hogy a kis szereplők egyre inkább törnek fel, és egyre jobban teret nyernek a piacon, melyet a fenti ábra is szemléltet. A többi piaci szereplő tavaly óta összességében növelték részedsedéüket: 41,5%-ról 44,1%-ra.

 

 

Forrás: Reuters.com