Szeptember 15-én debütálnak az első Android One mobilok?

Farkas Norman, 2014. szeptember 2. 13:21

A Google nemrég kiküldött meghívója szerint "izgalmas bejelentésre" számíthatunk Indiában a hónap közepén. Szinte egyértelmű, hogy az elérhető árú, de színvonalas felhasználói élményt kínáló mobilok megjelenését célzó Android One program első gyümölcsei mutatkoznak be az eseményen, méghozzá a helyi gyártóik közreműködésével.

A Google tegnap küldte ki meghívóit a média képviselőinek. A szeptember 15-én, Indiában megrendezésre kerülő eseményre szóló invitációk szerint izgalmas bejelentésre („for an exciting new announcement from Google”) számíthatnak a látogatók. Nem kell sokáig agyalnunk a rendezvény tárgyán, ha egy pillanatra visszagondolunk a nyári Google I/O konferenciára, amelyen bemutatkozott az elérhető árú, de korrekt tudású okostelefonok megjelenését szorgalmazó Android One projekt. Az androidos készülékek a fejlődő országokban is teret nyerhetnek a program révén, szem előtt tartva azt, hogy ezeken a piacokon az átlagfelhasználó nem igazán szánhat öt-hatszáz dollárt egy Samsung, LG vagy HTC csúcsmobilra.

Már a fentiek alapján is szinte biztosra vehetjük, hogy az Android One első gyümölcsei mutatkoznak majd be szeptember közepén, s emellett szól az is, hogy nemrég több indiai gyártó (Micromax, Spice, Karbonn) együttműködésére derült fény a projekttel kapcsolatban. Ugyanakkor arra is rávilágított egy jelentés, hogy az Android One eszközök a vártnál később és drágábban kerülhetnek az üzletek polcaira – az eredetileg ígért 6 ezer rúpiás árszint helyett 7-10 ezer rúpiával kell számolni.

 

 

Attól függetlenül, hogy valóban változik-e az árszint, tényként kezelendő, hogy az Android One révén egy nagy lökést ad a Google az okostelefonok terjedésének a fejlődő országokban. A keresőóriás persze nem az egyedüli vállalat, amely próbálja meghódítani e régiókat; például a BlackBerry is rajta van a dolgon, s ezt az idén piacra dobott BB10 rendszerű Jakarta is bizonyítja, mely egyébként igen nagy sikereket ért el.

 

[Forrás: 9to5 Google]