Már több mint 1 millió okosórát értékesített a Pebble

Czipperer Dia, 2015. február 3. 11:20

2014 végéig több mint egymillió okoskaróra fogyott a Pebble háza táján. Márciusban ez a szám még csak 400 ezerre rúgott. Idénre is tartogat meglepetéseket a gyártó.

Eric Migicovsky, a Pebble vezérigazgatója bejelentette, hogy már több mint egymillió okoskarórát értékesítettek. A múlt év különösen sikeres volt a vállalat életében. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy márciusban még csupán 400 ezernél járt az eladott eszközök száma, és december 31-én pedig átlépték az egymilliós küszöböt.

A Pebble 2012-ben kezdte meghódítani a piacot sikeres Kickstarter kampánya után. A kitűzött cél akkor 100 ezer dollár volt, ám összesen 10,2 millió dollárt sikerült összekalapolniuk. Azóta az okosóra-piac már egy komoly iparággá nőtte ki magát, és már Android Wear és Tizen alapú eszközök sokaságával találkozunk a piacon.

Migicovsky nem árult el további terveket az idei évre vonatkozóan, de elmondása szerint új hardver és szoftverfejlesztések várhatóak. A tavalyi év sikeréhez jelentősen hozzájárult, hogy csökkentették az árakat és új funkciókat kaptak a karórák. Idén azonban egy újabb rivális, az Apple Watch érkezik a piacra, amely nem csak a Pebble-t szorongathatja meg.

A Pebble jelenlegi legnagyobb riválisa az Android Wear platform, amely tavaly év közepén debütált, és már a Motorola, Samsung, LG, Sony és Asus eszközökön is fut.

Egyelőre a Pebble sikerét még nem lehet igazán összehasonlítani a piac többi szereplőjével, ugyanis az Android Wear eladási mutatóit még nem közölték hivatalosan. A Samsung háza tájáról is csak 2013-as adatok vannak, amikor is a vállalat 800 ezer Galaxy Gear okosórát értékesített.
 

 

 

Forrás: TheVerge.com