Hogyan fokozzuk online adatvédelmünket 2019-ben?

Kütyü Magazin, 2019. március 13. 14:51

2019-et írunk, és az adatvédelem ma fontosabb, mint valaha. Biztos állíthatjuk,hogy ez most már minden évben így lesz, hiszen a személyes adatok értéke évről évre egyre nagyobb jelentőséghez jut.

Talán megéljük majd azt a napot is, amikor a privátszféra fogalmát nem értelmezik majd félre és azonosítják a titoktartással. Pedig az adatvédelem is csak része annak, amit ez alatt értünk.

Adatvédelem üzleti és egyéni szinten

Adataink védelme nem csupán egyéni szinten lényeges kérdés, hanem az egyes vállalatok számára is kulcsfontosságú. A kiberbiztonsági és adatvédelmi elemzők évente sokat dolgoznak azon, hogy felmérjék a trendeket és az elkövetkezendő hónapokban várható változásokat.

A Radware 2018-2019-es Global Application & Network Security jelentése betekintést nyújt a vállalatok számára, a kiberfenyegetések milyen hatással vannak az üzletük kezelésére, hogyan birkózzanak meg az adatvédelmi szabályozásokkal és kezeljék a digitális biztonsági részlegeiket. Érdekes látni, hogy a kibertámadások felének célja az, hogy a szolgáltatás kimaradását okozza, ennek ellenére azonban 2018-ban a vállalatok még mindig 37%-a reputációs veszteséget szenvedett amiatt, ahogyan a különféle kibertámadásokat kezelte – nincsenek felkészülve rá.

Az alkalmazások sérülékenysége a legfőbb kiberfenyegetésnek számít, és az egyes vállalatok számára, akik hírnevük megőrzésén dolgoznak, elsődleges, hogy ezeket orvosolják.
 
Számos olyan lépés van, amit az egyes vállalatok alkalmazhatnak, hogy azonosítsák, befoltozzák és enyhítsék a különféle sérülékenységeket, például a hibakeresési programjaik bővítésével és a a sérülékenységekkel kapcsolatos frissítések kommunikálásával a felhasználók felé. 

Kommunikációs adat és metaadat

A személyes adataink között szerepelnek azok is, amelyeket online adunk meg, mint például a nevünk, és az olyan kommunikációs adatok is, mint például a különféle szöveges vagy hangüzenetek és social media posztok. 
 
A személyes adatok jelentős része metaadat, amelyek a webes böngészéseink során gyűlnek össze, illetve minden olyan alkalmazás révén, amelyet feltelepítettünk. Ide tartozik többek között a tartózkodási hely, a névjegyzék, a vásárlási szokásokból kapott adatok stb. A tanulmányok azt mutatják, ha valakinek nincsen profilja valamelyik social media oldalon, ezek a közösségi hálók hajlamosak a barátok profiljai alapján (akiknak van social media profiljuk) felépíteni az illető „árnyékprofilját”.
 
Például 10 barátunk létrehoz egy Facebook profilt és beleegyezik abba, hogy telefonjáról adatokat osszon meg a Facebook alkalmazásával. Ha nekik el van mentve a telefonszámod a készülékükön, akkor a Facebook számára lehetővé válik a te azonosításod a neved, beceneved, telefonszámod a közöségi kapcsolat alapján. Ha később egy barátunk fotót posztol rólunk egy eseményről és név szerint azonosít minket, akkor a Facebooknak máris vizuális adata is lesz rólunk ahhoz, hogy megalkothassa az „árnyékprofilt”.
 

Adatvédelmi intézkedések, melyeket végre kell hajtani