Egy év alatt 70%-kal nőtt a dashcam-ek iránti kereslet

Kütyü Magazin, 2020. február 24. 12:28

Az autóskamerák piaca világszerte és hazánkban is rohamosan bővül: nem csoda, hiszen a vitás helyzetekben bizonyítékként is használható felvételek sok kellemetlenségtől óvják meg az autótulajdonosokat. Sőt, a fejlett vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt dashcam modellek nemcsak balesetek, koccanások alkalmával hasznosak, használatukkal mindvégig biztonságosabban utazhatunk. A navigációk és menetrögzítő kamerák első számú gyártója, a hazánkban is piacvezető Mio adatai alapján itthon egy év alatt 70%-kal nőtt a dashcam-ek iránti kereslet és közel ötször annyi Mio kamerát vásároltunk 2019-ben, mint egy évvel korábban.

Míg néhány éve a GPS-ek számítottak a legnépszerűbb autós eszköznek Magyarországon, az első helyre mostanra egyértelműen az autós kamerák kerültek. A menetrögzítők hasznát a biztosító társaságok is kezdik felismerni, van olyan európai ország, ahol bizonyos értékhatár fölött kötelezővé is tették használatukat. Bár itthon még nem elvárás, egyre több autótulajdonos ébred rá a fedélzeti kamerák biztosította előnyökre. 

 

„Örömmel látjuk, hogy a magyar autósok is egyre inkább keresik és használják a fedélzeti kamerákat. Adataink szerint az autós kamerák hazai piaca 2018-ról 2019-re 70%-kal bővült, 2020-ra pedig további 60%-os növekedést prognosztizálunk. Statisztikáink szerint jelenleg az eladások kb. 35%-át Mio termékek adják: egy év alatt közel ötszörösére nőtt az értékesített Mio fedélzeti kamerák száma. Ez azt mutatja, hogy a magyar vásárlók számára is egyre fontosabb a kiváló képminőség és a megbízhatóság, amit márkánk a kezdetektől fogva képvisel” – mondta el Cosmin Dobranis, a Mio régiós eladásokért felelős vezetője. A Mio adatai szerint az autós kamerák közül a közép- és a magasabb árkategóriás, több extrával felszerelt eszközöket keresik leginkább a magyarok. 

 

A Mio széles autóskamera kínálata 2020-ban még tovább bővül, a Mio MiVue C314, C560, 795, 821, 826 és 827 modellek már Magyarországon is elérhetőek, a 700-as kategória újdonságai pedig hamarosan megtalálhatóak lesznek a boltok polcain. „Bízunk benne, hogy a termékportfoliónk szélesítésével a magyar piac növekedésével párhuzamosan a részesedésünket is tovább tudjuk növelni 2020-ban” – mondta el Cosmin Dobranis.

„Bár a GPS-ek piaca csökkenőben van, mégis négyszeres növekedést tapasztaltunk az elmúlt évben Magyarországon ebben a szegmensben is. Azt látjuk, hogy a GPS-ekbe telepített Mio Spirit szoftver és a TomTom térképek jól passzolnak a magyar piac elvárásaihoz” – tette hozzá Cosmin Dobranis.