Már nem jelentős a növekedés a kínai mobilpiacon

Czipperer Dia - 2015. május 13.

Az IDC becslései alapján nem nő már tovább jelentős mértékben a kínai mobilpiac a jövőben. A múlt évben mindössze 4%-os volt a növekedés.

Az IDC közzétette legfrissebb becslését, mely arról tanúskodik, hogy a kínai okostelefon piac elérte a majdnem maximális méretét. Ez tehát azt jelenti, hogy a kínaiak nagy része már rendelkezik mobiltelefonnal, és csak akkor vesz másikat, ha újítani szeretne, megválna régi eszközétől.

Az első negyedévet tekintve a különféle gyártók között vesztesek és győztesek egyaránt vannak. Talán nem meglepő módon az Apple ül a trónon, aki a 2015-ös év első három hónapjában 15 millió készüléket értékesített. Őt követi a sorban a Xiaomi és a Huawei, akik 13,5 és 11,2 millió mobileszközt értékesítettek.

 

 

 

A Samsung és a Lenovo szénája ebben a régióban nem áll túl jól, ugyanis mindkét gyártó esetében csökkenő tendencia figyelhető meg a korábbiakhoz képest. Az IDC adatai szerint a Samsung eladásai 53%-kal, a Lenovóé pedig 22%-kal esett vissza ebben az időszakban.

 

Forrás: Engadget.com; Kép: idownloadblog.com, blog.thegmic.com

Kulcsszavak: trend, mobilpiac, Kína, IDC
Vissza