Úttörő a hazai piacon a digitális ajándékkártya

Kütyü Magazin - 2016. április 8.

Egy új, Unigifter névre keresztelt hazai megoldás egy olyan webes és mobilalkalmazás, amellyel a felhasználó digitális ajándékkártyákat vásárolhat, küldhet és válthat be bármikor, bárhol. Ráadásul az app még jelez is, hogy biztosan ne feledkezzünk el a határidőről.

Tavaly, december 18-án indult útjára az Unigifter nevű alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó bárhonnan, bármikor, bármilyen eszközről meg tudja vásárolni a szolgáltató partnereinek digitális ajándékkártyáját vagy a minden partner által elfogadott UniGifter kártyát.

Az elküldés során a kártya jelenleg szöveggel, hamarosan pedig képpel és videóval is személyre szabható lesz, valamint mások meghívása is könnyen megvalósíthatóvá válik. A beváltás mindkét félnek egyszerű, hiszen a felhasználónak csak az okostelefonjára, a fogadó félnek pedig csak egy webre csatlakoztatott eszközre és a UniGifter rendszerében  történő regisztrációra van szüksége, amely tárolja az ajándékkártyákat és a hozzájuk kapcsolódó egyedi vonalkódokat. Folyamatban van GPS alapú és egyedi kedvezményeket biztosító szolgáltatások fejlesztése is.
 


A csapat elmondása szerint összesen négyen dolgoznak a projekten, és jelenleg mindannyian munka mellett dolgoznak a projekten.

Moldvay István, aki az ötletgazda is egyben, elmondta, hogy az alkalmazás koncepciója saját tapasztalatú problémán alapul.

„Jellemzően baráti összejöveteleken szokott gondot okozni az ajándék kérdése: ki mit gondol jónak, mi lenne hasznos, minek örülne. Ilyenkor az ajándékkártya szokott a megoldás lenni, ami azonban még mindig nem oldja meg, hol és mikor lehet megvenni, ki vegye meg, hogy gyűjtse össze a pénzt, hogyan tegyük személyessé. Mivel mindig is érdekeltek a technológia újdonságok, és a lehető legtöbb dologra használom a telefonomat, körbenéztem a digitális ajándékkártyák piacán, és azt láttam, hogy Európán belül csak Angliában van értékelhető szolgáltatás, és még pár másik országban van jelen két szolgáltató, de alig néhány partnerrel. Amerikát kivéve jól látszik, hogy a piac jelentős része még lefedetlen.

Végül a saját probléma megoldása mellett egy komoly piaci potenciált is látott a lehetőségben, és elkezdte keresni a megfelelő csapatot. Turgyán Péterel, Kecskés Péterrel és Szabóki Gergővel közöen 2015 tavaszán vágtak bele, és decemberben indították el élesben is. A csapatot jelölték a Central European Startup Awards 2015-re, és bekerültek a döntőbe a Startup of the year kategóriában.

Céljuk, hogy a régióban piacvezetővé váljanak, és segítséget nyújtsanak a felhasználóknak az ajándékvásárlásban azzal, hogy leegyszerűsítik azt, és megszüntetik a haszontalan ajándékokat egy innovatív szolgáltatás révén. A működést jelenleg önerőből finanszírozzák, és eddig kilenc partnerrel – köztük az Intersporttal – dolgoznak együtt, a következő elérendő mérföldkő azonban 50 hazai partner bevonása.

Vissza