A sport fülhallgatók meghódítják a piacot

Kütyü Magazin - 2017. május 30.

A ZAGG vezető okostelefon és táblagép kiegészítőket gyártó vállalat fogyasztói felmérést készített az amerikai lakosság fej-, illetve fülhallgató használati szokásairól. A kutatásból kiderül, hogy az okostelefon felhasználók többsége több készülékkel is rendelkezik, és leggyakrabban testmozgás közben használja a legnépszerűbb mobil kiegészítőt.

Megjelent a ZAGG okostelefon és táblagép kiegészítőket gyártó vállalat friss kutatása az amerikai fogyasztók lakosság fej-, illetve fülhallgató használati szokásairól. A „Mobile Accessories Customer Survey” című felmérés szerint az amerikai okostelefon-felhasználók nagyobbik része több fejhallgatóval is rendelkezik, és hetente akár összesen hét órán keresztül használja ezeket. A megkérdezettek leggyakrabban szabadban végzett tevékenységekhez használnak fülhallgatót, mint a gyaloglás, futás, kocogás, de a gyakori az otthon pihenés közben történő felhasználás is, elsősorban abban az esetben, ha nem szeretnék zavarni a környezetüket.

A kutatásból az is kiderül, hogy az amerikai fogyasztók a felhasználás céljának megfelelően választanak különböző típusok között. A sporttevékenységek során használt termékek esetében alapkövetelmény a biztosan rögzíthető, jól illeszkedő kialakítás, illetve a nedvességállóság. A megfelelő fülhallgatópárna mellett a legfontosabb elvárás, hogy a készülék vezeték nélkül csatlakoztatható legyen a lejátszóhoz. A kutatás arra is rákérdezett, hogy miként tájékozódnak a vásárlás előtt álló fogyasztók. A válaszokból kiderült, hogy az internet a leghasznosabb információforrás, és a felhasználói visszajelzések elolvasása fontos tényező az új fejhallgató kiválasztásának folyamatában.

 

Milyen fülhallgatót használunk és mennyibe kerül?

Az elmúlt néhány évben számos új fülhallgató típus jelent meg a piacon. Jelenleg az üzletek polcain a hagyományos, a fülre illeszkedő, a hallójárati, és a teljes fülkagylót lefedő típusok között lehet válogatni. A fülhöz történő illesztés különböző típusai mellett a fejhez való rögzítésre is különböző megoldásokat kínálnak a gyártók. A leggyakoribbak a fülklipszes és a nyakra akasztható változatok. A kialakítás mellett vásárláskor válaszhatunk vezetékes, vagy vezeték nélküli Bluetooth-on csatlakoztatható modellek közül.

A ZAGG felmérése azt mutatja, hogy a piacot elsősorban a hagyományos fülbe helyezhető készülékek mozgatják. A kutatásban résztvevők 54%-a mondta, hogy rendelkeznek ilyen típusú készülékkel. Ugyanakkor nagyon népszerűek a közvetlenül a hallójáratba helyezhető, és a fülkagylót lefedő kialakítások is, amelyeket a válaszadók 42, illetve 24%-a használt a kutatás időpontjában.  A felmérésből kiderül, hogy a fülhallgatók a 18-44 éves korosztályban a legnépszerűbbek, illetve, hogy vásárláskor a fogyasztók számára a legfontosabb szempont a kényelem (51%), a kialakítás (49%), és a hangminőség (45%).

 

A sport fülhallgatók meghódítják a piacot

A sport fülhallgatók értékesítése folyamatosan nő, a piaci adatok szerint az összes eladott készülék mintegy 20%-át teszik ki. A sportos fejhallgató modelleket elsősorban gyalogláshoz, futáshoz, edzéshez vagy kerékpározáshoz, de 10-ből 9-en sportoláson kívüli célokra is használják. A sport fülhallgatókat vásárló felhasználók elsősorban a könnyű súlyt, és a biztonságos rögzíthetőséget keresik.

A okostelefon és táblagép kiegészítőket gyártó ZAGG IFROGZ márkája számos innovatív audió terméket kínál a fogyasztóknak. A vásárlók válogathatnak a vezetékes és az egyre népszerűbb vezeték nélküli Bluetooth megoldások között, például az IFROGZ legújabb Coda Wirless termékcsaládjának kínálatában.

Vissza