Az Eddie mobilalkalmazás nyert az Imagine Cup hazai döntőjén

Kütyü Magazin - 2018. április 5.

Ha a tanulás élmény, akkor kevesebb időbe kerül és sokkal mélyebb tudást jelent a fiatal generációknak, ezért ki kell használni az iskolában is az okostelefon iránti vonzalmat és kíváncsiságot. Erre a gondolatra épül az innobie csapat Eddie nevű fejlesztése, mely a Microsoft Imagine Cup verseny hazai döntőjén aratott győzelem után a régiós fordulón képviseli hazánkat.

A mai fiatalok számára már természetes az okostelefon használata, az eszközben rejlő lehetőségeket azonban nemhogy nem használják ki az oktatásban, de a legtöbb helyen feketelistán vannak. Pedig a modern technológia rengeteget segíthetne a pedagógusoknak, hiszen az élményszerű oktatás hatékonyabb, a jövőnk szempontjából pedig kulcsfontosságú, hogy a gyerekek mély tudásra tegyenek szert. A modern eszközökre megálmodott fejlesztések ennek a zálogát jelentik – ez a koncepció lényege.

Az Eddie egy okostelefon alkalmazás és egy tankönyv egyedi hibridje. A megoldás továbbra is a tankönyvre és annak tartalmára épít: a könyv illusztrációit speciális jelölésként használva a kiterjesztett valóságba viszi a gyermekeket, hogy olyan környezetben ismertesse meg velük a tananyagot, amelyre egyébként is fogékonyak. Ily módon könnyebbé, olcsóbbá, nem utolsósorban pedig hatékonyabbá válik a tantermi demonstráció – mondják az innobie csapat tagjai. Fejlesztésük célja, hogy a szükséges rosszként kezelt mobiltelefonra a tanárok segítségként tekintsenek, az iskolák pedig a költségcsökkentés egyik kulcsát lássák benne, hiszen a drága tantermi eszközöket tökéletesen helyettesíthetik a kiterjesztett valóságban megjelenített digitális illusztrációk.

A Microsoft Imagine Cup azonban több, mint technológiai verseny: a versenyzők a világ vezető technológiai és üzleti szakemberei előtt nemcsak bemutathatják elképzeléseiket, de pénzben nem kifejezhető értékű tanácsokat kaphatnak tőlük, fejlesztésük irányának meghatározásához. Ráadásul a jelentkezők már a hazai döntő előtt intenzív képzést kaptak.

„Az Imagine Cup-on olyan innovatív ötletekkel és üzleti koncepciókkal lehet sikert aratni, amelyekkel – a társadalom szolgálatába állítva őket – jobbá tehetjük a világot. A világ egyik vezető technológiai cégeként a Microsoft elkötelezett az iránt, hogy minél több fiatalt segítsen korszakalkotó ötletei megvalósításában. Büszkék vagyunk a magyar döntő győztesére és hiszünk abban, hogy kiváló eredményeik miatt még hallani fogunk róluk” – mondta Vass Gábor, a Microsoft kelet-közép-európai partnerfejlesztési igazgatója, a verseny zsűrijének tagja.

Az Imagine Cup hazai győztesének kiválasztása azonban nem az egyetlen izgalmas momentum volt a döntő során: Szentkuti Gabriella, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója és Kisgergely Kornél, a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő vezérigazgatója bejelentette a két vállalat stratégiai partnerségét. A cégek dedikált ajánlatokkal, szakmai támogatással és tréningekkel támogatják a hazai innovatív ötleteket: a Microsoft a technológiai háttér kiépítésében és az értékesítési csatornák megtalálásban, míg a Hiventures az üzleti modell kialakításában és a stabil pénzügyi háttér kialakításában segít.

„Egy jó elképzelés önmagában nem elég, szükség van hozzá egy átgondolt üzleti koncepcióra és a megfelelő technológiai háttérre is. Ebben segíti a start-upokat a Microsoft és a Hiventures szakmai összefogása” – mondta Szentkuti Gabriella.

“Fontosnak tartjuk, hogy habár a Hiventures pénzügyi befektetőként van jelen a startupok életében, de befektetési programjainkon felül egyedi értékajánlatokkal is segítsük őket, aminek a technológiai támogatás elengedhetetlen pillére. A Microsofttal közös célunk nem csupán a hazai startup ökoszisztéma fellendítése és segítése a digitális transzformáció útján, hanem a magyar startupok régiós szintű pozícióinak megerősítése is” – fogalmazott Kisgergely Kornél, a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő vezérigazgatója.

Vissza