Parkolásnál is segít a fedélzeti kamera

Kütyü Magazin - 2023. május 20.

Találtál már karcolást, kisebb horpadást vagy komolyabb sérülést a parkoló autódon? Valószínűleg most sokan igennel válaszolnak. Sajnos az őrzött parkoló sem jelent garanciát, hiszen itt is bármi megtörténhet. Nem láthatod előre a kellemetlenségeket, amit azonban tehetsz, hogy beszerelsz az autódba egy parkolási üzemmódra képes fedélzeti kamerát, hogy bármikor rekonstruálni tudd a történteket.

A parkolási üzemmód az egyik legfontosabb kiegészítő funkció, amit egy menetrögzítő kamera kínálhat. A készülék parkolás közben figyeli a jármű környezetét, és akkor indítja el a felvételt, amikor a lencse látóterében ütközést vagy mozgást érzékel. Ennek köszönhetően pedig visszanézheted a felvételen, hogy mi vagy ki okozhatta a kárt a parkoló autódban.

Passzív parkolási mód – Nem kerül sokba

A passzív parkolási mód általában az alacsonyabb árkategóriájú készülékekben található meg. A motor leállításakor a kamera készenléti üzemmódba kapcsol, de a beépített G-érzékelő továbbra is aktív marad, és reagál a rezgésekre, amelyeket például egy ütközés vagy akár az autód mellett álló másik kocsi ajtajának erősebb becsapódása okoz. Néhány cég, mint például a Mio, a kameráit különböző érzékenységi beállítással látja el a parkolási és a vezetési üzemmódhoz, így álló helyzetben a szenzor érzékenyebb lesz. Amikor a G-szenzor ütést jelez, a kamera kb. 5 másodperc múlva bekapcsol, és elindítja a felvételt. Mindehhez a kamera beépített akkumulátorának energiájára van szükség, amelynek kapacitása függ a rögzítést kiváltó eseményektől és a hőmérséklettől.

A Mio MiVue C545 is rendelkezik passzív parkolási móddal, így a készülék akkor is vigyáz az autódra, amikor te nem vagy ott. A kamera Full HD 1080P rögzítést kínál 60 fps képsebesség mellett, a tisztább és élesebb képeket pedig a HDR funkció biztosítja. Jó tudni, hogy a MiVue C545, akárcsak a többi passzív üzemmódra képes Mio kamera, aktív parkolási módra is képes lehet.

Aktív parkolási mód – Nem meríti le az akksit

Ebben az esetben a kamera működéséhez a jármű akkumulátorából származó, a motortól független parkolási tápegységre van szükség, amilyen például a Mio MiVue SmartBox III. Ez az eszköz védelmet nyújt a lemerülés ellen, és a gyújtás kikapcsolásakor jelez a kamerának, hogy parkolási üzemmódba kapcsoljon. Ráadásul azt is megakadályozza, hogy az autó akkumulátora lemerüljön! Így a fedélzeti kamera készenléti idejét csak az autó akkumulátorának kapacitása korlátozza. A felvétel pedig azonnal elindul, amint a készülék ütközést vagy mozgást érzékel a jármű előterében.

A Mio MiVue C588T Dual első kamerája is rendelkezik aktív üzemmóddal. Ez a modell Full HD 1080p felbontású videót készít, és figyelmeztet, ha túlléped a megengedett sebességet vagy sebességmérő kamerára számíthatsz az út mentén.

Time-lapse parkolási mód – Kevesebb memóriát foglal

Ha ilyen kamerád van, akkor történjen bármi, a készülék másodpercenként készít egy képet, majd az így kapott képeket time-lapse filmmé alakítja. Bár a felvétel kevesebb helyet foglal el a memóriakártyán, de a többi parkolási módhoz képest az események kevésbé lesznek részletesek.

 

 

A Mio menetrögzítő kameráinál a time-lapse mód az aktív móddal kombinálva további 20 másodpercnyi eseményfájlt ment el. Ilyen modell például a Mio MiVue 886, amely ráadásul 4K felbontású videót rögzít, HDR móddal, 1/1,8” érzékelővel, és akár 160°-os látószöggel rendelkezik.

Vissza