Kapcsolódó cikkek
- Sebesség, amire építhetsz – a Yettel hálózata újra bizonyított 2025. augusztus 21.
- Digitális szabadság a Szigeten: több adat, több élmény 2025. augusztus 7.
- Gyermekes családnak lenni drága – főleg, ha van Netflix is! 2025. július 22.
- Gyors net nyaralás közben? A One 5G roamingja már 91 országban működik 2025. július 11.
- 5G a világ körül: robban a mobilnet, vezeték nélkül jön a jövő otthoni internete 2025. július 2.
- Ingyen 5G a nyárra: ajándék gyorsulás a One Magyarországtól 2025. június 30.
- Beszélj, netezz, spórolj – ezt tudják a One 2025-ös tarifái 2025. június 26.
- Mobilinternet-használat külföldön 2025. június 10.
- Nyári 5G élmény minden Telekomos ügyfél számára 2025. június 2.
- Gyors mobilnet, több szabadidő: ennyit számít a sebesség a hétköznapokban 2025. május 14.
Legfrissebb híreink
- Térerő mindenhol: miért bosszant a gyenge mobil-lefedettség?
- A jövő iPadje már elérhető a Magyar Telekomnál
- 200 MP-es ZEISS kamera és brutális teljesítmény – itt a vivo X300 és X300 Pro!
- 28 átlátszó OLED-ből született a világ leglátványosabb digitális csillárja
- Az okosóra, ami a gyümölcs- és zöldségfogyasztásodat is követi
Térerő mindenhol: miért bosszant a gyenge mobil-lefedettség?
Tízből kilenc ember számára zavaró, ha sávszélességi vagy lefedettségi problémák miatt nem tudja megszokott módon használni mobilját – derül ki egy friss, országosan reprezentatív kutatásból. A felhasználók leggyakrabban bevásárlóközpontokban, új építésű irodaházakban vagy lakóparkokban találkoznak ilyesmivel, ám kevesen tudják, ki felelős a megfelelő térerő biztosításáért ezeken a helyeken.
A CETIN Hungary Zrt., Magyarország első mobiltávközlési infrastruktúraszolgáltatója által készített felmérés azt vizsgálta, mennyire fontos számunkra a mobil lefedettség, és milyen gyakran tapasztalunk problémát például bevásárlóközpontokban, irodaházakban, szállodákban vagy lakóparkokban.
Nem meglepő, hogy a válaszadók többsége számára a jó minőségű mobilinternet létfontosságú: 58% számára alapvető szükséglet, több mint egyharmaduk számára pedig fontos. Csak 8% nem tartja lényegesnek. A megkérdezettek 90%-át frusztrálja, ha lefedettségi vagy sávszélességi problémák miatt nem tudják használni a telefonjukat a megszokott módon.
Kinek a feladata a lefedettség?
Bár a mobilszolgáltatóknak szigorú lefedettségi követelményeknek kell megfelelniük, ez nem garantálja, hogy egy új építésű ingatlanban is megfelelő lesz a térerő. A modern építési technológiák ugyanis gyakran olyan jól szigetelnek, hogy korlátozzák a mobilhálózatok jelét. A megkérdezettek 61%-a tévesen úgy gondolja, hogy a mobilszolgáltató feladata biztosítani a lefedettséget, míg csak 16% tudta, hogy az építtető vagy ingatlanfejlesztő felelős ezért.
Milyen helyszíneken jelentkeznek problémák?
A felmérés szerint a válaszadók 91%-a az elmúlt fél évben legalább egy, a többségük (56%) pedig több helyszínen járt – például sporteseményeken, új lakóparkokban, irodaházakban, szállodákban, bevásárlóközpontokban vagy ipari parkokban. A megkérdezettek 70%-a tapasztalt ilyen helyeken mobillefedettségi problémát. Leggyakrabban mélygarázsokban (58%) és stadionokban, ipari parkokban, új gyárakban vagy logisztikai központokban (közel 50%) jelentkeztek nehézségek. 40% számolt be problémáról hotelekben, irodaházakban, lakóparkokban és új város- vagy bevásárlóközpontokban.
A felhasználók számára minden helyszínen fontos a megfelelő sávszélesség és lefedettség: bevásárlóközpontokban 88%, új városközpontokban és szállodákban 84%, lakóparkokban 83%, irodaházaknál 81%, ipari parkokban 80%. Mélygarázsokban 63%, stadionokban és nagyobb sportrendezvényeken 62% tartja alapelvárásnak a jó lefedettséget.
Miért létfontosságú a jó mobillefedettség?
A válaszadók 96%-a nemcsak telefonálásra, hanem mobiladatot igénylő alkalmazásokra is használja készülékét. Leggyakoribb tevékenységek: videóhívás, üzenetküldés, közösségi média (74%), mindennapi ügyintézés – bankolás, parkolás, emailezés, vásárlás, térképhasználat (69%), hírolvasás és tartalomfogyasztás (67%). Egyharmaduk gyakran néz filmet vagy játszik, 12%-uk okoseszközöket, például okosórát vagy vércukormérőt használ.
A kutatás szerint a felhasználók többsége már szenvedett kárt lefedettségi vagy sávszélességi problémák miatt: 40% időt vesztett, 25% fontos eseményről maradt le, 14% többletköltséget szenvedett el, 8% pedig bevételt veszített.
„Kutatásunk egyik legfontosabb tanulsága, hogy a mobil lefedettség ma már alapvető szükségletté vált – mondta Kübler-Andrási Judit, a CETIN Hungary vezérigazgatója. – Hiánya nem csupán bosszúságot okoz, hanem konkrét károkat is eredményezhet. Ezért fontos, hogy az ingatlanfejlesztők és a mobilszolgáltatók már a tervezés során gondoskodjanak a megfelelő infrastruktúráról, hogy mindenki számára elérhető legyen a megbízható mobilinternet és telefonhasználat.”
English Summary
A recent nationwide survey by CETIN Hungary reveals that nine out of ten people get frustrated when mobile network issues prevent them from using their phones as usual. Problems are most common in shopping centers, new office buildings, and residential complexes, yet most users are unaware that developers, not mobile operators, are responsible for ensuring adequate indoor coverage. The study shows that reliable mobile connectivity is essential for everyday tasks like messaging, video calls, banking, and navigation, with many respondents having already experienced time loss or financial impact due to poor coverage. The findings highlight the importance of planning proper infrastructure in new high-traffic buildings to provide consistent mobile service for all users.