Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas növekedés a Vodafone karácsonyi adatforgalmában 2016. december 27.
- Trükkös csalók ellen segít védekezni a Telenor 2018. június 14.
- Több mint 300 ezren már 4G Hangon kezdték az évet 2018. január 4.
- Vodafone: Mobilnettel köszöntöttük az újévet 2018. január 3.
- A Telekom hálózatai a legjobbak Európában 2017. december 13.
- 25 éve küldték el az első SMS-t 2017. december 2.
- Korlátlan élményt és extra időt ad karácsonykor a Telenor 2017. november 15.
- Európa első 5G-s antennái már működnek Berlinben 2017. október 12.
- Már 200 ezer Telekomos 4G hangon beszél 2017. október 9.
- NMHH: egymillió hordozott mobiltelefonszám 2017. március 11.
Legfrissebb híreink
- Verhetetlen árcédulával érkeznek az új E1N irodai monitorok
- Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
- 30 éve indult az első GSM szolgáltatás, ma már otthon is mobilnettel netezhetünk
- Csökkentett áramfogyasztás az ASUSTOR-ral!
- Több százan doboltak egyszerre a Yettel 5G hálózatán
Több mobiltartozást halmoznak fel a nők, de a férfiak fizetik a nagyobb összeget
Az EOS Csoport több százezer, 2017-ben kezelt ingatlanfedezet nélküli tartozást vizsgált meg kutatásában, amelyből többek között kiderült, hogy bár a hölgyek 8%-kal több esetben halmoznak fel mobiltartozást, azok átlagos értéke – 18.963 forint – elmarad a férfiakhoz köthető tartozások 22.366 forintos átlagtól.
A darabszámban tapasztalható különbség az elmúlt évek során némileg változott: 2016-ban mindössze 1.6% volt a különbség a nők javára, míg az átlagos befizetések értéke jelentősen – a férfiak esetében 17%-kal, a nők esetében 15%-kal emelkedett. Ennek oka részben abban keresendő, hogy a mobilkommunikáció egyre fontosabb szerepet tölt be a mindennapi életben, így érezhetően több pénzt is szán rá a társadalom.
A korcsoportokat tekintve mindkét nem esetében a 40-59 év közöttiekhez köthető a legtöbb mobiltartozás - nagyjából minden második. Az adat összevág azzal a megállapítással, amely szerint a fiatalabb korcsoport számára annyira létfontosságúvá vált a mobil online jelenlét, hogy sokszor prioritást élvez számukra a mobilszámla befizetése, a többi közszolgáltatással szemben.
A kutatás során a szakemberek a kapcsolattartás módjában is jelentős változást érzékeltek, bár az elektronikus formában adósságról levelezők száma még így sem mondható magasnak. 2017-ben az adósok 1,2%-a tartotta emailben a kapcsolatot a kintlévőség-kezelő vállalattal, ami duplája az egy évvel korábban mért értéknek. Bár úgy tűnik, hogy elindult a digitalizáció ezen a területen is, a kapcsolattartás fő csatornái továbbra is a postai levél, illetve a telefon.
Agárdi Marianna, az EOS Faktor Zrt. fedezetlen követeléskezelési igazgatója szerint ennek oka főleg abban keresendő, hogy a jellemzően érintett társadalmi csoportok igyekeznek körültekintően és óvatosan kezelni pénzügyi adataikat, továbbá az átlagnál ritkábban veszik igénybe az online pénzügyi szolgáltatásokat is, így kevésbé fordulnak a kapcsolattartás elektronikus formái felé.