A játékipar kihasználja a COVID-19 járványhelyzetet

Kütyü Magazin - 2021. február 15.

A koronavírus továbbra is komoly gazdasági visszaesést okoz és egyre több ipar szenved a döntéshozó szervek által bevezetett korlátozásoktól. Vannak azonban olyan ágazatok, amelyek a járványnak köszönhetően nyereségesek és nem kell aggódniuk a jövőjük miatt. A videojáték-iparról és a szerencsejátékok jogi formájáról van szó.

Tavasz óta a világ a feje tetejére állt a koronavírus-járvány következtében. A koronavírus az egész életünket fenekestül felforgatta. A világjárvány különösen súlyosan sújtotta a gazdaságot, számos vállalkozás és ágazat teljesen leállt, és hatalmas hiányosságokat okozott a költségvetésben. Vannak azonban olyan iparágak, amelyeknél a világjárvány valósága megnövekedett forgalmat és zöld táblákat eredményezett az Excel-táblázatokban.

A videójáték-iparról van szó

A világjárvány elleni egyik fő javaslat az otthon maradás és az emberek közötti kapcsolatok korlátozása. Az emberek nagy része betartotta ezt az ajánlást és a megszokottnál több időt tölt otthon, a virtuális játékok világába menekülve. Az előző év rekordméretű volt a szerverek látogatottsága szempontjából.

A Steam magas felhasználói szám eredményekkel büszkélkedhetett. Világszerte több mint 25 millió játékos volt egyszerre bejelentkezve. Ami érdekes, közülük majdnem 7 millióan éppen játszottak is. Az egyik legnépszerűbb játék az Among us, ami hirtelen nagy sikerré vált. Egy ponton... négymillió játékos játszott rajta.  A legtöbben a régi klasszikusoknál maradtak: Counter Strike Global-Offensive vagy League of Legendsnél.

A jól ismert és közkedvelt Grand Theft Auto V játék online módja szintén rekordszámokat produkált. Annak ellenére, hogy több éve jelen van a piacon, a népszerű GTA nagy népszerűségnek örvend, és minden nap több százezer játékos versenyez egymással multiplayer módban.

A játékiparban nem mindenki repeshet a boldogságtól. A koronavírus elsősorban a gyártókat érinti. Sok vállalat kénytelen volt távmunkára váltani, ami hátráltatja az új produkciók létrehozását. Számos esetben el kellett halasztani a játékok megjelenését.

Eddig sok játékprojektet függesztettek fel a folyamatos koronavírus-járvány miatt. Másrészt az online értékesítés jelentősen megnőtt, és a játéktervező stúdiók plusz bevitelre számíthatnak.


Nemrégen részünk volt az új generációs konzolok megjelenésében. Útjukra indult a Sony és a Microsoft új sláger konzolja, amely rövid időn belül hatalmas népszerűségre tett szert. A Microsoft Xbox Series élete legjobb értékesítési eredményeivel büszkélkedhet, míg a PlayStation 5 kereslete egyszerűen meghaladta az új konzolok kínálatát és készlethiányban van. A világjárvány miatt az emberek a korábbinál lényegesen többet tartózkodnak otthon és szabadidejüket a legújabb generációs konzolok játékával akarják tölteni.

A világjárvány első hónapjaiban a fogadóirodáknak nem volt sok okuk boldogságra. A koronavírus lényegében leállította a sportéletet. Az egész világon felfüggesztettek több kisebb-nagyobb sporteseményt és az analitikusoknak nem volt mit kínálniuk a fogadóknak.  Szerencsés pozicióban voltak a mobil és a kártyajátékok, amelyek az utóbbi időben nagy népszerűségnek örvendenek. Jelenleg ez az online póker egyetlen legális formája Lengyelországban. A játékosnak lehetősége van fogadást tenni és megjósolni, hogy mit fog történni a pókerasztalon. Már a korábbi beszámolók is azt mutatták, hogy a COVID-19 járvány idején a lengyel fogadóirodákban jelentősen megnőtt az online kártyajátékok iránti érdeklődés. Az online póker virágzik, bárki játszhat az kaszinó online világában: a sportsztároktól kezdve az egyetemistákig és a nyugdíjasokig. Az eddigi európai kaszinókban és szállodákban megrendezett pókerfesztiválok a tomboló járvány miatt most már az internetre költöztek. A további rövid távú kilátások a szerencsejáték további fejlődését jelzik.

Vissza