Az ügyfélszolgálati munka előnyei és hátrányai

forrás: Kütyü Magazin - 2023. augusztus 1.

Napjainkban azt tapasztaljuk, hogy valamennyi online és offline felület tele van az ügyfélszolgálatos munkák hirdetéseivel. Ez egyáltalán nem meglepő, mivel a kereskedelmi szférában rengeteg elintézésre váró teendő akad, amelyeket erősen kézben kell tartani. De milyen előnyei és hátrányai vannak a pozíciónak? Hogyan segíti a fejlődésünket? Derítsük ki együtt!

Az ügyfélszolgálati munkakör pozitív hozadékai

Nem egyszerű olyan állást találni, amely nemcsak beváltja a hozzá fűzött reményeket, de emellett még fejleszt is minket. Az ügyfélszolgálati pozíció éppen ilyen. A Székesfehérvárállás online felületén például sok hasonló álláshirdetéssel találkozhatunk, elég az alábbi linkre kattintani: https://szekesfehervarallas.hu/allasok/vevoszolgalat-ugyfelszolgalat. De jól fogjuk magunkat érezni a területen? Ez attól is függ, hogy mennyire passzol hozzánk az efféle munka. Annyi biztos, hogy számos előnnyel jár.

A karriert mindenképpen jó irányba lendítheti egy ilyen pozíció, mivel az ügyfélszolgálaton annyi kérdést válaszolunk majd meg, aminek köszönhetően teljesen ismerni fogjuk az érintett termékeket és szolgáltatásokat. Ez a tapasztalat és tudás pedig később magasabb szintre is emelhet minket. 

Felmerülhetnek olyan problémák, amelyek kapcsán a vezetőkhöz vagy szakértőkhöz kell megoldásért fordulnunk, vagyis a belső kapcsolati hálót is bővíthetjük. 

Milyen képességeket fejleszthetünk?

Egyértelmű, hogy fejlődni fog az érzelmi intelligenciánk, mivel nem egy esetben kerülhetünk olyan szituációba, amikor mások problémáit kell megoldanunk. Nem is kérdés, hogy többféle érzelmi beállítottságú emberrel kell kommunikálnunk, tehát nem csupán a problémamegoldó és a kommunikációs készségek fejleszthetők, de az érzelmi tudatosság és intelligencia is. Ez azt eredményezi, hogy könnyen belelátunk majd az emberek érzelmeibe, s azt is sejthetjük, hogyan fog majd regálni a különféle helyzetekre. 

Arról nem is beszélve, hogy transzferálható képességek birtokába juthatunk. Az ügyfélközpontú munkakör az értékesítő álláshoz is kiváló alapokat fektethet le. Nem csak az embereket, de a produktumokat is ismerni fogjuk, vagyis akár a termékmenedzsment, marketing irányba is elindulhatunk, ha szeretnénk. 

A munkakör hátrányai

Nem igazán tudunk nagy hátrányokat kiemelni, talán a pörgés és az ezzel járó stressz említhető meg. Ám ez sem jelent mindenki számára nehézséget. Vannak olyan emberek, akik kifejezetten élvezik azt, hogy folyamatosan pörögni kell és nem állnak le egy percre sem. Az ilyesfajta aktivitás viszont nem való mindenkinek, tehát át kell gondolnunk, hogy valóban az ügyfélszolgálati irány való-e nekünk. 

Sok ismerettel és képességgel gyarapíthatjuk tapasztalatainkat, sok ember vehet minket körül, ráadásul mindig akad vevőszolgálatos álláshirdetés.

Vissza