A BMW közös navigációs szolgáltatást fejlesztett az SAP-vel

Kütyü Magazin, 2014. január 23. 15:16

A BMW közös navigációs fejlesztésbe kezdett az SAP-vel, melynek eredményeként egy 7-es BMW-be már be is építették a szoftver prototípusát. A megoldás válogat az útvonal közelében elérhető ajánlatokból.

Az okostelefonok és a mobilinternet elterjedésével egyre népszerűbbek a helyfüggő mobilszolgáltatások: a különböző alkalmazásokkal a felhasználók egyre több jelzést kaphatnak a közelükben lévő ajánlatokról, rendezvényekről. Autóval utazva is különösen előnyös lehet, ha az út melletti vagy a célállomás közelében lévő ajánlatokat kap a vezető, és bár a BMW ConnectedDrive keretében már számos ilyen szolgáltatás elérhető, az igazi kihívás, hogy a rengeteg információt a felhasználó egyéni igényei szerint szűrjük.

A problémát tanulmányozva fejlesztette ki a BMW Group kutatási és technológiai részlege megoldását „A jövő virtuális piactere” projektnév alatt. A vállalat az SAP nemzetközi szoftvergyártó céggel fogott össze, hogy megalkossa a navigációs szolgáltatások jövőjét előrevetítő szolgáltatást, amely még kényelmesebb autózást tesz lehetővé.

A közös, 2012-ben kezdett fejlesztés lényege az volt, hogy a rengeteg helyfüggő szolgáltatótól kapott, valós idejű információt az egyéni beállítások és az útvonal alapján szűrjék. Az együttműködés eredményeként alapmegoldásokat dolgoztak ki például az ideális parkolóhely és az egyedi ajánlatok gyors elérésére.

Miközben az SAP kidolgozott egy felhőalapú megoldást a virtuális piactérre, a BMW Group fejlesztői egy 7-es BMW-be építették be a szoftver prototípusát, amely, egy háttértámogatási rendszerrel, összeköti az autóvezetőt a piactérrel.

A sofőr maga választhatja ki, hogy utazása közben milyen típusú információkra kíváncsi és mely szolgáltatásokat kívánja útközben igénybe venni, sőt, a rendszer nemcsak szelektál a lehetőségek között, de a navigációs adatok alapján előre is tervez. Ha például a jármű a beállított úti céljához közeledik, a rendszer magától rákeres a lehetséges parkolóhelyekre és azok díjaira, majd az ügyfél előre beállított szempontjai szerint kínálja fel őket. Az alkalmazás természetesen mindegyik lehetőséghez megtervezi az optimális útvonalat, majd a kiválasztottat állítja be a navigációs rendszer úti céljaként.
 


A közös fejlesztés az autóvezetés minden eddiginél kényelmesebb lehetőségét vetíti előre, hiszen lehetővé teszi a jövő navigációs rendszerei számára, hogy ne csak az optimális útvonalat ajánlják fel, de a vezetők válogathassanak a személyre szabható szolgáltatások között, így értesüljenek az útba ejthető legfinomabb kávéról, a legjobb parkolóhelyről, vagy épp az útvonal melletti áruház akciójáról – persze csak ha a sofőr is úgy kívánja.