A Strategy Analytics adatai alapján a második negyedévben (Q2) az Android platform elterjedtsége 84,6%-os volt. Ez időszak alatt közel 300 millió telefon talált gazdára.
Nem sokban térnek el a Startegy Analytics elemzőcég adatai az IDC számaitól. Nem kérdés, hogy még mindig az Android áll-e vezető helyen, hiszen olyan fölénnyel rendelkezik a platform, melyek néhány hónap alatt nehéz lenne behozni.
Összesen 295,2 millió okostelefon kelt el a három hónapos időszak alatt, ennek nagyrésze androidos mobil volt: 249,6 millió. Ezzel a számmal a jelenleg messze listavezető Google platform a torta 84,6%-át birtokolja.
Az Android egyre jobban távolodik vetélytársaitól, ami azt is jelenti, hogy bár az Apple háza táján több telefon fogyott, mint tavaly ilyenkor (31,2 vs. 35,2 millió), piaci részesedése fordított képet mutat: 13,4%-ről 11,9%-ra esett vissza a rivális térhódításának köszönhetően.
A többi platform tekintetében viszont egyáltalán nem beszélhetünk növekedésről:a Microsoft és a BlackBerry sem az eladott készülékek, sem pedig a piaci részesedés tekintetében nem javítottak mutatóikon – az adatok csökkenést mutatnak. A többi platform esetében pedig állóvíz tapasztalható: nem is növekedtek, de nem is csökkentek az eladások, és piaci helyzetük is stabil képet mutat.
A gyártók tekintetében még mindig a Samsung áll a dobogó legfelső fokán, annak ellenére, hogy a számok csökkenést jeleznek, őt pedig jócskán lemaradva az Apple és a Huawei követi. A Top 5-ben foglal helyet még a Lenovo és a Xiaomi, és mindössze csak a hatodik hely jutott az LG-nek (lásd a 2. ábrán).
Forrás: TheNextWeb.com; Nyitókép: giga.de