Egy hiba miatt néhány Dropbox felhasználó elveszítette felhőben tárolt fájljainak egy részét. Szerencsére a Dropbox gyorsan reagált a panaszokra, és lépéseket tett a bug elhárítása és az érintettek kártalanítása ügyében.
Az óvatoskodók gyakran hangoztatják, hogy a nem célszerű fájljainkat kizárólag a felhőben tartani, s most egy maréknyi Dropbox felhasználó meg is tapasztalhatta a saját bőrén a dolog hátrányát. Történt ugyanis, hogy az online tárhely szolgáltató asztali gépekre szabott alkalmazásának hibája miatt egyes fájlok törlődtek néhány júzer felhőjéből, amikor szelektív – csak bizonyos mappákra korlátozott – szinkronizálást állítottak be. Általában egy összeomlás, vagy egy kényszer-újraindítás szokták alkalmazni a korlátozott szinkronizálást, tehát az érintettek csömörből vödörbe estek, hiszen amikor azt hitték, hogy helyreállt a rend a Dropboxukban, újabb problémával szembesültek.
A jó hír, hogy már nincs veszély, mert a további veszteségek elkerülése érdekében gőzerővel elkezdtek dolgozni az alkalmazás javításán, illetve korlátozták a korábbi, hibás verziók működését.
A Dropbox mondhatni példaértékűen reagált a felhasználók panaszaira: ahogy az alant látható válaszlevélből is kiderül, biztosította a károsultakat, hogy mindent megtesz az elveszett adatok helyreállításáért, a bug által okozott kellemetlenségeket pedig ajándék egy éves Dropbox Pro előfizetéssel próbálja ellensúlyozni.
Jó látni, hogy a Dropbox elismerte hibáját és igyekszik kárpótolni felhasználóit. Az eset legalább annyira tanulságos nekünk is, mint a tárhely szolgáltatónak, hiszen egyértelműen rámutat, hogy nagy problémákat okozhat, ha fájljainkat kizárólag a felhőbe mentjük.
[Forrás: Engadget]