A 2013-as 2,5% után idén becslések szerint mintegy 3-4% lehet az online kereskedelem részesedése a teljes kiskereskedelmi forgalomban. Habár a növekedés mértéke jelentős, még mindig nagyon elmarad a fejlett nyugat-európai piacok eredményétől. Az online vásárlás népszerűsítése érdekében Magyarországon először az Extreme Digital vezeti be a tengerentúlon már ismert és nagy sikert aratott Black Friday napot.
Az Extreme Digital célja a Black Friday bevezetésével az, hogy olyan felhasználók számára is vonzóvá tegye az internetes vásárlást, akik korábban még sohasem, vagy csak nagyon ritkán éltek ezzel a lehetőséggel. Ennek érdekében a cég amellett, hogy hatalmas, 20, 30, sőt 70%-os kedvezményeket kínál körülbelül 300-350 termékére, a szállítást is ingyenessé teszi november 21-én pénteken, a Black Friday magyarországi debütálásának napján.
„Számításunk szerint a mobileszközök, azaz az okostelefonok, táblagépek és notebookok lehetnek mind a Black Friday, mind a karácsonyi szezon legnagyobb slágerei. Azonban emellett megjelentek olyan, korábban gyakorlatilag nem létező termékek is, amelyek népszerűsége szélsebesen nő. Ezek közül az olyan, mobilalkalmazásokkal kompatibilis okos eszközök előretörése várható leginkább, amilyen például az okos mérleg vagy hangszóró. A titkos favoritom pedig a selfie-mániát meglovagoló selfie-állvány, amellyel sokkal jobb önarcképek készíthetők‟ ̶ montda el Várkonyi Balázs.
A tavaly karácsonyi növekedés megtartása és fokozása volt 2014-ben az Extreme Digital fő célja. A vállalat, amelynek sikerét olyan külső tényezők is segítették, mint a labdarúgó világbajnokság miatt megnövekvő vásárlási kedv, a 14 napos elállási jog bevezetése miatti magasabb bizalom az internetes vásárlás iránt, valamint a bankkártyahasználati-kedv emelkedése, idén várhatóan a piaci átlag fölött, 40%-kal növeli online forgalmát.
A sikerben szerepet játszik az Extreme Digital külföldi webshopjainak előretörése is, hiszen a romániai, horvátországi, csehországi és szlovákiai webáruháza idén összességében közel megduplázza forgalmát a 2013-ashoz képest. A vállalat a legnagyobb potenciált a román és horvát piacban látja, ezért 2015-ben erőforrásait elsősorban erre a két területre összpontosítja, míg a többi országban az óvatosabb, lépésről lépésre történő fejlesztés stratégiáját követi. A Black Friday idén Magyarország mellett Romániában, Csehországban és Szlovákiában is elindul.