Amikor a fogyasztók elégedettségéről van szó, a nagyvállalatok folyton versengenek, hogy ők nyerjék el a felhasználók kegyeit. A dél-koreai techóriás, Samsung és a cupertinói Apple sem tesz másképp. Idén úgy tűnik, nem a harapott alma kerekedett felül.
Az American Consumer Satisfaction index, vagyis a felhasználói elégedettségi index mutatói szerint Amerikában a felhasználók inkább a dél-koreai Samsung termékeit részesítették előnyben 2014-ben. Bár a különbég csekély, mégis a Samsung felé billent a mérleg nyelve. Az index alapján az Apple 79 pontott kapott, míg riválisa 81 pontot zsebelt be.
Jövőre akár meg is fordulhat a sorrend, minden az új eszközök tudásán, felszereltségén és persze dizájnján múlik majd. Ám, ami a pletykákat illeti, a Samsung egy lépéssel már az Apple előtt jár. Míg a Galaxy S5 (MWC) és Note 4 (IFA) is megelőzte a legújabb iPhone-ok bemutatását, már a legújabb Galaxy S6 modell is készülőben van, sokan pedig már a 2015-ös CES-re jósolják a debütálását. Sőt, mi több, az év utolsó előtti napján a Galaxy Note 4 feltubózott kiadása is bemutatkozott.
A két nagyvállalat között folyó verseny azért nem ennyire egyértelmű, hiszen a Flurry Analytics adatai alapján a karácsonyi időszakot egyértelműen az Apple uralta.
A 70 ezer amerikai megkérdezéssével zajló felmérés viszont a Samsungnak kedvezett. A vállalat értékelése a tavalyi évhez képest is javult: 76-ról 81-re növekedett a mutató.
A mostani eredmények talán annak is betudhatók, hogy sokan nehezen azonosultak az Apple új nagykijelzős modelljeivel, ugyanakkor a Galaxy S5-öt is sok kritika érte a bemutatkozása óta. Viszont a Samsung gyorsabban reagál a fogyasztói igényekre, és nemsokára már érkezhet is az új zászlóshajó modell.
Forrás: Engadget.com