Rengeteg újdonságot és a jövőnket meghatározó digitális trendet mutattak be Las Vegasban a nemrég zárult CES keretében. A grandiózus tech show a számok szintjén minden eddigi rekordot megdöntött: 3.600 kiállító, közel 205 ezer m2-en 170.000 látogatónak 20 ezer új terméket, köztük számos, a mindennapi életvitelt jelentősen átformáló technológiai fejlesztést mutatott be.
A hagyományosan január elején Las Vegasban megrendezett grandiózus technológiai kiállítás, a Nemzetközi CES egyik legfontosabb tanulsága az volt, hogy a különböző termékkategóriákban és iparágakban zajló digitális forradalom egyre inkább egy irányba tart. A technológia az internetnek köszönhetően fokozatosan életünk minden területét átszövi, ami gyökeres változásokat vetít előre a mindennapi életvitelben.
„Az idei CES messze felülmúlta előzetes várakozásainkat. A show óriási inspirációt jelentett és azt az érzést erősítette a résztvevőkben, hogy az innováció számos globális kérdésre megoldást fog találni a környezetvédelemtől, a mezőgazdaságon át a közlekedésig, egészségügyig és biztonságig” – mondta Gary Shapiro, a CES-t szervező CEA elnök-vezérigazgatója. “A CES a tartalom, a szolgáltatások és termékek közötti konvergencia motorja, melyek kombinációja olyan lenyűgöző új technológiákat hoz létre, amik nagyban javítják az életminőséget ” – fűzte hozzá Shapiro.
Az okostechnológiának köszönhetően robbanásszerű fejlődés zajlik a járműiparban. A CES-en rekordszámú, 11 autógyártó vett részt és mutatta be lélegzetállító fejlesztéseit. Az önjáró autó már nem csak a fantázia szülötte: többek között az Audi, a Mercedes, a BMW és a Volkswagen is bemutatta sofőrnélküli technológiáját, melynek köszönhetően az autó magától parkol, tesz meg kisebb távolságokat vagy akár folyamatosan képes vezető nélkül közlekedni. A sofőrnélküli autók tehát kilépnek a mozivászonról és a tévéképernyőről, hogy várhatóan néhány éven belül a mindennapjaink részévé váljanak.
Egyre nagyobb teret hódítanak a különböző fitneszkütyük és viselhető eszközök, melyek már nem csak lépést számolnak, de szenzorok segítségével mérik a szívritmust, a vérnyomást és az izom tónust is – így rengeteg adattal segítve az egészséges, sportos életmódot. Az újgenerációs viselhető eszközök már egyre jobban néznek ki, a divatipar is egyre inkább magába szívja a technológiai trendeket. A legújabb fitnesz tracker eszközök már közvetlenül beleszőhetőek a pólókba, nadrágokba vagy éppen zoknikba, így hamarosan búcsút inthetünk a sokszor kényelmetlen és méretes okoskarkötőknek.
Egyre több gyártó – technológiai, óragyártó és divatcégek is - rukkolt elő saját okosórájával a CES-en, az eszköz elterjedésében nagy a potenciál és már a klasszikus óradizájnt kedvelők is megtalálhatják kedvenceiket.
A CES egyértelműen megmutatta, hogy az okostechnológia térnyerése folytatódik az otthonunkban is: szinte minden, akár korábban analóg módon működő eszközbe beszivárog a digitális forradalom. Az internetnek köszönhetően pedig minden hálózatba is köthető, így a mosógépünk, hűtőgépünk, otthonunk fűtési rendszere, a világítás, a televízió, a zenelejátszó vagy éppen a biztonsági rendszer és a zárak már telefonunkkal is irányíthatóak, illetve használati szokásainkat kitanuló üzemmódban, automatikus működésre is állíthatóak.
A show-ról természetesen nem hiányozhattak a legújabb televíziók, okostelefonok és egyéb szórakoztatóelektronikai eszközök sem. A tavalyi kiállítás keretében bemutatott 4K felbontású tévék már egyre megfizethetőbbé válnak, sőt több gyártó már a 8K felbontást alkalmazza, a képernyők pedig egyre méretesebbek. Telefonok terén pedig az LG flexibilis, „öngyógyító” burkolattal ellátott készüléke jelentette a legnagyobb trendfaktort.