A Micromax hazai pályán átvette a vezetést a Samsungtól. Az öklöt ábrázoló logóval nyomuló mobilgyártó 22 százalékos piaci részesedést szerzett magának Indiában a tavalyi év utolsó negyedében, míg a Samsung okostelefonok jelenléte (20%) ugyanebben az időszakban csak a második hely elérséhez volt elegendő.
Csupán néhány nap telt el azóta, hogy a Counterpoint piackutató cég megállapította, a Samsung 2014 utolsó negyedévében elvesztette a „világ vezető okostelefon-gyártója” címet, máris itt egy friss beszámoló arról, hogy a dél-koreai óriás az indiai piacon is trónfosztottá vált.
A szóban forgó jelentés szerint – melyet a piackutatással foglalkozó Canalys készített – 2014 negyedik negyedévében 22 százalékos piaci részesedést szerzett magának Indiában a Micromax, így 2 százalékkal megelőzte a Samsungot és a régió vezető okostelefon márkájává lépett elő. India egyébként fontos a gyártóknak, hiszen a világ harmadik legnagyobb okostelefon-piaca, és az elmúlt évben 90 százalékos növekedés ment végbe e fronton az országban, ami 21,6 millió leszállított készüléket jelent.
A Micromax előretörése mögött a gyártó kiemelkedő ár/érték aránnyal bíró okostelefonjai állnak, mint például a Canvas Nitro és a Canvas Hue. Ezek a modellek korrekt tudást és gyors működést kínálnak 150-200 dolláros árukért.
A Micromax és a Samsung után az indiai Karbonn Mobile következik a helyi népszerűségi listán, a negyedik helyen pedig a szintén hazai pályán játszó Lava áll.
[Forrás: GSM Arena]