A Google átalakította a mobileszközökön működő kereső rendszerét: előnyben részesíti azokat a weboldalakat, melyek mobilkészülékeken jól böngészhetők.
A mai naptól a Google nem csak azt veszi figyelembe a keresési eredmények sorba rendezésénél, hogy mennyire felel meg az oldal tartalma a keresési feltételeknek, hanem az oldal elrendezését is. Minél inkább mobilbarát egy oldal, annál nagyobb valószínűséggel fog megjelenni az eredmények között mobileszközökön, illetve az okostelefonokon.
Mostantól a mobileszközünkön leginkább olyan oldalak jelennek meg, amelyeknél nem kell nagyítani- kicsinyíteni, ide-oda görgetni, hogy el tudjuk olvasni. Természetesen azért még mindig az oldal tartalmának a megfelelése a legfontosabb, de a több adekvát tartalommal rendelkező oldal közül a mobileszközre tervezettet helyezi előrébb.
Az emberek egyre többször használják mobil eszközeiket a böngészésre. Az online adatforgalom 60%-át mobil eszközök generálják a ComScore 2014-es felmérése szerint. Épp ezért a cégeknek itt az ideje odafigyelni arra, hogy a weboldalaik mobil eszközökön is jól olvashatóak, jól használhatóak legyenek. Azok a cégek, melyek eddig erre nem figyeltek, több látogatótól, vásárlótól eshetnek el az elkövetkezendő időben a Google frissítése miatt.
Forrás: CNET.com