Növekszik a magyar dokumentumkezelési piac, amely tavaly 61 millió amerikai dolláros (több mint 17 milliárd forint) forgalmat eredményezett. Bár a 2012-es válság előtti volumeneket még nem érték el a gyártók, de az elmúlt három évben folyamatosan bővült az eladott berendezések száma. A Xerox Magyarország stabilan őrzi pozícióit, és meghatározó szereplője a hazai piacnak, amelyet továbbra is az A/4-es gépek uralnak.
Bár a kedvezőtlen árfolyamváltozások miatt tavaly összegszerűen csökkent a magyar dokumentumkezelési szektor pénzügyi eredménye, az eladások azonban növekedtek 2014-hez képest. A teljes piac teljesítménye darabszámban egy év alatt 5 százalékot gyarapodott, ami azt jelenti, hogy az elmúlt esztendőben összesen 114.266 nyomtató berendezést adtak el Magyarországon. A bővülés pozitívan hatott a Xerox Magyarországra is. Tavaly a vállalat jelentősen több gépet értékesített az egy évvel korábbi darabszámokhoz képest, és ezzel értékben, az éves szinten elért közel 10 millió dolláros forgalmával együtt, őrzi a második helyét a hazai dokumentumkezelési piacon.
A magyar kis-és középvállalkozások körében vitathatatlanul az A4 formátum a legkedveltebb. Miután a kkv-k a legnagyobb beszerzők közé tartoznak, ezért a darabszám növekedés is ezen a területen a legkiugróbb. A teljes piacot tekintve az eladott berendezések 91 százaléka az A4-esek közül került ki. Ezen belül is a 31-44 lap/perc közötti kategóriába tartozó nyomtatók iránt nőtt meg jelentősen a kereslet. Az összes eladott készülék egy negyede ilyen típusú termék volt, és ennek megfelelően ezekből a gépekből 2014-hez képest 35 százalékkal többet értékesítettek az elmúlt évben.
Az A4-es piacon elsősorban a fekete-fehér nyomtatókat keresték a vállalkozások, de jól fogytak a színes multifunkciósok (MFP) is. Ez utóbbiakból 4 százalékkal több talált gazdára 2015-ben, mint az azt megelőző évben. Ez a tendencia a gyártóknak is kedvező fordulatot jelent, mert a bevételük jelentős százalékát a színes berendezésekhez szükséges kellékanyagok biztosítják.
Az MFP-k iránti növekvő kereslet azt is mutatja, hogy egyre több vállalkozásnál bővülnek a feladatok. Már nem csupán nyomtatásra, hanem szkennelésre, illetve egyéb dokumentumkezelési tennivalók ellátására is szükség van, ezért a multifunkciósok kezdenek előnyt élvezni a sima nyomtatókkal szemben.
A Xerox Magyarország az A4-es szegmensben eredményes esztendőt zárt. A vállalat 18 százalékkal növelte eladásait 2014-hez képest.
Bár az A3-as berendezéseket is sokan vásárolják idehaza, ennek a területnek az egyik fontos jellemzője, hogy az újak mellett a használt gépekre is nagy az igény mind a fekete-fehér, mind a színes kategóriában. Ennek az ár az egyik fő kiváltó oka. A vállalkozások sokszor ma is az egyszeri költségek alapján határoznak a nyomtató, vagy MFP beszerzések ügyében, ahelyett, hogy a teljes üzemeltetési ráfordítás (Total Cost of Ownership, TCO) kiszámítása után döntenének a számukra legmegfelelőbb megoldás mellett. Ugyanakkor a színes A3-as multifunkciósok esetében inkább az új berendezéseknek szavaznak bizalmat a vevők. Az A3-as szegmensben a Xerox Magyarország tavaly is kiemelkedően teljesített. A színes, és a fekete-fehér MFP-k vonatkozásában is messze túlszárnyalták a 2012-es válság előtt értékesített darabszámokat. Kétszámjegyű növekedést értek el, amivel az egyik legeredményesebb cégnek számítanak idehaza ezen a területen.
A kedvező fordulatok mellett a tavalyi évben számos kihívással is meg kellett küzdeniük a dokumentumkezelési iparág szereplőinek. Ezek közé tartozik a hamisítás, a rossz minőségű kellékanyagok előretörése a piacon. Korántsem olyan mennyiségben, mint Romániában, vagy Lengyelországban, de Magyarországon is kezdenek gondot okozni az utángyártott, hamis kellékanyagok. Ennek oka, ahogy a régió többi részén is, a vásárlók árérzékenysége. A Xerox Magyarország komoly energiákat fordít arra, hogy felhívja a piaci szereplők figyelmét a nem eredeti kellékanyagok használatának veszélyeire, aminek része a nyomatminőség romlása éppúgy, mint a berendezések meghibásodása, vagy tönkremenetele. Emellett a piaci lehetőségeket gyöngítette 2015-ben az is, hogy a pénzügyi források kimerülése miatt az állami szektorból érkező közbeszerzések száma csökkent, így a vártnál kisebb megrendelés állománnyal számolhattak a gyártók erről az oldalról.
A Xerox Magyarország ettől az évtől kezdve, átszervezve üzleti folyamatait, szorosabb együttműködésben a szlovákiai és a cseh leányvállalattal, a három országot összefogó központi vezetés alatt folytatja a tevékenységét, amelynek középpontjában az új innovatív, a felhő-és mobilalapú dokumentumkezelési, illetve intelligens munkafolyamat megoldások piaci lehetőségeinek erősítése, illetve a vállalkozások számára kínált dokumentumkezelési szolgáltatások bővítése áll. A Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot egybefogó régió vezetőjévé Veronika Brazdilova-t nevezték ki, aki 15 éves üzleti és menedzseri tapasztalattal a birtokában veszi át a három ország irányítását, hogy az együttműködés még erőteljesebb kihasználásával tovább növelje a Xerox helyi leányvállalatainak eredményességét, és az ügyfelek elégedettségét.