A Samsung megújítja a felhasználói élményt az IFA 2016 kiállításon

Kütyü Magazin, 2016. szeptember 3. 12:00

A Samsung Electronics az IFA 2016 mai, berlini sajtókonferenciáján bemutatta új, kifejezetten az európai piacra szánt konyhai berendezéseit, képernyőmegoldásait és otthoni szórakoztatóelektronikai termékeit, szemléltetve ezzel, hogy miként fogalmazza újra a felhasználói élményt.

„Az IFA 2016 kiállításon bemutatjuk az európai közönségnek a Samsung-élmény megújítására  tett folyamatos törekvéseink eredményeit. Minden, amit a Samsung megalkot, azzal a céllal születik, hogy a felhasználói igények mélyreható és alapos megértése alapján innovatív technológiával gazdagítsa az emberek mindennapi életét” – mondta David Lowes, a Samsung Electronics Europe marketing vezetője.

Az európai piacok iránti elköteleződés

A sajtókonferencián, amelyet ezúttal is a Messe Berlin City Cube termében tartottak, a Samsung hangsúlyozta Európa iránti elkötelezettségét, ahol 34 országban 14 000 munkavállalót foglalkoztat. Termékeihez a Samsung ihletet merít az európai életérzésből, szokásokból, tervezésből és a gyártási minőség legnemesebb hagyományaiból. Európában a Samsung második negyedévi árbevétele az előző évihez képest 5 százalékot emelkedett. 10 európai háztartásból 7 Samsung mobiltelefont használ, míg minden harmadik család Samsung televízión nézi kedvenc műsorait és filmjeit. A vállalat éppen ezért hisz abban, hogy ez a megfelelő időpont az újabb beruházásokra az európai piacokon. 

Ezen elköteleződésnek megfelelően a Samsung új együttműködést jelentett be a MakerBot vállalattal, a térhatású nyomtatás globális piacvezetőjével. A projekt keretében öt európai piacon iskolákat, főiskolákat és múzeumokat fognak felszerelni 3D nyomtatókkal, valamint felkészítik a tanárokat és a diákokat az új technika alkalmazására. Világszerte több mint 100 000 MakerBot nyomtatóval a projekt létrehozza a világ legnagyobb 3D nyomtatási közösségét, hihetetlenül hatékony segítséget jelentve az osztálytermekben. A Samsung bejelentette azt is, hogy az Európai Bizottság digitális munkahelyekkel foglalkozó nagykoalíciójának részeként, a vártnál három évvel korábban, 2016 végére beváltja a 400 000 fiatal támogatására tett ígéretét.

A televízió jövője: újraértelmezve a quantum dot technológiával 

Az IFA 2016 kiállításon a Samsung megerősítette a quantum dot kijelzőtechnológia iránti elkötelezettségét is.

A Samsung bemutatta új quantum dot televízióját, a 88 hüvelykes KS9800 típust, amely tökéletes képminőséget és fényerősséget kínál, emellett – hasonlóan a Samsung valamennyi SUHD televíziójához - a képernyője akár egymilliárd szín előállítására is képes. Jelenleg a Samsung kínálja az SUHD televíziók legnagyobb választékát: Európában a 43 és 88 hüvelyk közötti tartományban összesen 19 méretben kaphatóak a készülékek, amelyek képernyőméret és felbontás szempontjából egyaránt kihasználják a quantum dot korlátlan rugalmasságát. 

A Samsung emellett bejelentette a világ első ívelt quantum dot monitorait: az új CF791 Ultra Wide QHD képernyője 34 hüvelykes, míg az új, lenyűgöző CFG70 ívelt monitor 1 ms-os válaszidővel rendelkezik, a mozgóképeknél a folyamatos, tökéletes játék érdekében pedig 144 Hz-es képfrissítési frekvenciával bír.

A Samsung az egyetlen olyan vállalat, amely kadmiummentes quantum dot televíziókat kínál a vásárlóknak - mutatott rá Jason Hartlove meghívott előadó, a Nanosys elnök-vezérigazgatója, a quantum dot technológia világszerte elismert vezető szaktekintélye. Hartlove hangsúlyozta, hogy a quantum dot a világon jelenleg rendelkezésre álló egyik legstabilabb és legmegbízhatóbb kijelzőanyag, amely rendkívüli teljesítményt tesz lehetővé kiemelten környezetbarát módon és egyedülálló élettartam mellett. A quantum dot megbízhatóságába vetett vállalati bizalom jeleként a Samsung új, 10 éves garanciát jelentett be quantum dot kijelzős SUHD televízióira.

A sajtókonferencián Won Jin Lee, a Samsung Electronics Vizuális kijelzők üzletágának ügyvezető alelnöke bemutatta a Samsung Smart Hub tartalomplatformját, és bejelentette egy új, prémium HDR tartalmi kapcsolat kialakítását, amely segít a Quantum Dot SUHD TV teljes potenciáljának kiaknázásában. Ez magában foglalja a Dél-Koreában népszerű Samsung TV Plus szolgáltatás kiterjesztését az Egyesült Államokra és Európára.

Egyértelmű, hogy a nagyszerű televíziózás a lenyűgöző tartalomról és a kiváló képminőségről szól: ezt a globális partnerekkel - például Amazon és Netflix - való együttműködés is megerősítette. A Netflix olyan filmekkel bővíti HDR tartalom kínálatát az európai ügyfelek számára, mint a Marco Polo, The Do-Over és The Ridiculous Six. Az európai partnerek, így az RTVE és az Insight TV 2016 második felében szintén megkezdik a HDR tartalom sugárzását.

A Samsung bemutatta a Samsung Smart Remote funkcióit is, amelyek segítségével a felhasználók egyetlen távirányítóval egyszerűen vezérelhetik valamennyi csatlakoztatott készüléküket. Az intelligens távirányítót úgy tervezték, hogy automatikusan észlelje a televízióhoz csatlakoztatott összes eszközt, így a felhasználók egyszerűen válthatnak a készülékek között és használhatják azokat, nem kell több távirányítót keresgélniük.

Végezetül, a Samsung kiemelte vezető pozícióját az európai otthoni audiorendszerek területén is, valamint hangsúlyozta régiós vezető szerepét a hangprojektorok gyártói között. A bemutatón résztvevő termékek között szerepelt a Samsung Wireless Audio 360 sorozata és a HW-K950 Soundbar, amely a filmes, többdimenziós hangzás érdekében Dolby Atmos hangtechnikával rendelkezik. A SUHD televízióból, UHD Blu-ray lejátszóból és HDR tartalomból álló rendszernek köszönhetően a Samsung az egyetlen vállalat, amely teljes 4K otthoni szórakoztatási élményt nyújt.

A legdinamikusabban fejlődő márka a konyhai berendezések piacán

A Samsung fogyasztói élmény újragondolására irányuló törekvése messze túlmutat a nappalin. Az elmúlt három évben a vállalat Konyhai berendezések üzletága nagyjából ötször gyorsabban növekedett Európában, mint az iparág többi része. Az olyan új termékek sikerének köszönhetően, mint az elsőként az IFA 2015 kiállításon bemutatkozó AddWash mosógép, a Samsung az elsőszámú márka lett a prémium mosógépek piacán többek közt Franciaországban, Lengyelországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban is. Az IFA 2016 kiállításon a Samsung két új AddWash terméket jelentett be – az egyik az AddWash Combo, amely feleslegessé teszi külön szárítógép vásárlását, a másik pedig az AddWash Slim, amely illeszkedik a kisebb terekhez is anélkül, hogy a dobtérfogat terén kompromisszumot kellene kötni. 

Az európai felhasználók valódi konyhai igényeinek felmérésére alapján a Samsung három új beépített termékcsaládot is bevezetett: a Contemporary Line-t új beépített hűtőszekrénnyel, a Black Line-t, amely félfényes fekete színével korszerű, időtlen külsőt kölcsönöz, valamint az eredeti Chef Collection-t. A Contemporary Line új, teljesen beépíthető hűtőszekrénye tökéletesen illeszkedik a konyhákba, és az olyan innovatív technológiáknak köszönhetően, mint például a No Frost, a Twin Cooling Plus és a Cool Select Zone Plus, kiemelkedő teljesítményt nyújt. 

A Samsung bejelentette a Family Hub hűtőszekrény európai érkezését is. A csúcsmodell jellemzője az élelmiszerek frissességének megőrzését szolgáló Twin Cooling Plus technológia és a Precise Chef Cooling, amely a hőmérséklet-ingadozást 0,5 fokon belül tartja. A Family Hub jellemzője még a különleges Chef Zone, amely tökéletes megoldást jelent a hőmérséklet-érzékeny fehérjék tárolására. Emellett a készülék három belső kamerája olyan fényképeket készít, amelyeket a felhasználók mobileszközeikkel is elérhetnek, így bárhonnan, bármikor bepillanthatnak a hűtőszekrényükbe. 

A Family Hub további jellemzője a 21,5 hüvelykes Full HD érintőképernyő, amely a funkciók széles körét kínálja. Használható a család interaktív üzenőfalaként bejegyzésekhez, fényképekhez, megosztott naptárakhoz és illusztrációhoz. Ezek a tartalmak feltölthetők közvetlenül az érintőképernyőn keresztül vagy távolról, mobiltelefon vagy táblagép használatával. A Samsung partneri kapcsolatot épített ki számos európai online élelmiszer-áruházi portállal, így a felhasználók az érintőképernyő és az Online Shopping alkalmazás segítségével közvetlenül a konyhából rendelhetik házhoz az élelmiszereket.

Emellett a Family Hub a Club des Chefs alkalmazáson keresztül lehetőséget nyújt az európai vásárlók számára, hogy együtt főzzenek a mesterekkel. Közvetlenül a Family Hub képernyőjén a Club des Chefs szöveges és videós formában professzionális főzési tippeket ad. A képernyő felső részén lehetőség nyílik figyelemmel kísérni a világklasszis szakácsok munkáját, miközben az alsó részen a recept megbeszélése zajlik. Ez kiváló példa arra, hogy a Samsung hogyan értelmezi újra a konyha szerepét.