A mai napon jelent meg az Ericsson TV és médiahasználatról szóló rendszeres, immár hetedik éves jelentése (ConsumerLab TV & Media Report), amely a mobileszközökön való TV és videónézés lendületes előretöréséről számol be. Bár az elmúlt hét év során ez a fajta médiafogyasztás robbanásszerűen nőtt, a jelentés kiemeli, hogy a megfelelő tartalmak megtalálása továbbra is komoly gondot okoz a fogyasztóknak.
A mobileszközökön történő videónézés 2012 óta évente több mint 200 órával emelkedett, így az átlagos heti TV és videónézési idő további másfél órával nőtt. A mobileszközök terén mért növekedést némileg ellensúlyozza a hagyományos televíziózással töltött idő heti 2,5 órával történő csökkenése, azonban a TV műsorok és videók iránti étvágy nem csökken.
A jelentés szerint a fogyasztók számára az egyik legfőbb problémát az jelenti, hogy megtalálják a kedvükre való műsorokat. Az Egyesült Államokban a válaszadók 44 százaléka napi szinten nem elégedett a hagyományos TV csatornák műsorkínálatával, ez az előző évi 36 százalékhoz képest 22 százalékos emelkedést jelent. Nehezebb azonban a megfelelő tartalom megtalálása online és az on-demand szolgáltatók kínálatában: a fogyasztók a hagyományos TV-hez viszonyítva 45 százalékkal több időt töltenek az online tartalmak kiválasztásával.
Paradox módon 63 százalékuk válaszolta, hogy nagyon elégedett a VOD szolgáltatás során a tartalomkereséssel, míg a hagyományos TV szolgáltatásról ugyanezt csak 51 százalékuk állította. Az eredmények azt sejtetik, hogy bár a VOD kínálatában a keresés időigényesebb a hagyományos TV-hez képest, a fogyasztók kevésbé érzik frusztrálónak ezt, mivel azt az ígéretet hordozza, hogy találnak számukra érdekes tartalmat, amit akkor nézhetnek meg, amikor akarnak.
Az on-demand tartalmak (például TV sorozatok, filmek egyéb TV programok) nézésére fordított idő 2010 óta 50 százalékkal emelkedett. A VOD szolgáltatások töretlen és tovább növekvő népszerűségére utalnak többek közt az alábbi trendek:
Zeynep Ahmed, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója a következőket mondta: „Átfogó felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy a fogyasztók egyre inkább megkövetelik a kiváló minőségű TV és videótartalomhoz való hozzáférést, eszköztől és szolgáltatótól függetlenül. Gyakorlatilag minden fogyasztó – de különösen az ezredfordulón születettek – számára kulcsfontosságú az okostelefonon való nézhetőség. Jellemző a sokoldalúság, a fogyasztók tudatosan állítják össze saját, testreszabott tartalmakból álló portfoliójukat.”