A Huawei a tavalyi évben 30 százalékkal több okostelefont értékesített a 2015-ös esztendőhöz képest. A vállalat így összesen 140 millió készüléket szállított le, a legnépszerűbb modell pedig egyértelműen a P9 lett.
A Huawei a tavalyi évben jelentős áttörést ért el globálisan a prémium okostelefonok értékesítése terén: a harmadik negyedévben már a leszállított okostelefonok 44 százaléka közép- és felsőkategóriás készülék volt, míg a Huawei idei zászlóshajó modelljeiből, a P9-ből és a P9 Plus-ból április óta több mint 10 millió darabot szállítottak világszerte. A P9 ezzel a vállalat történetének legsikeresebb modelljévé vált.
A Huawei idén áprilisban bejelentett prémium kategóriás termékéből már a piacra dobását követő hat héten belül több mint 2,6 millió darabot kézbesítettek, a P9 az azóta eltelt nyolc hónapban – elsősorban kiváló, a Leicával közösen tervezett duál kamerájának és teljesítményének köszönhetően – is megőrizte népszerűségét a fogyasztók és szakértők körében. A készüléket augusztusban az EISA (European Imaging and Sound Association) a 2016-2017. év legjobb fogyasztói okostefonjának választotta, míg a 2016-os CES Asián a legjobb személyi számítástechnikai eszköz díját nyerte el a P9.