Rekord félévét zártak az OTP Mobil fizetési megoldásai. A vállalat Simple by OTP alkalmazása tranzakciószám és volumen tekintetében is duplázott, a mobilfizetéses tranzakciók értéke júniusban már meghaladta az 1 milliárd forintot, de a cég online fizetési megoldása, a SimplePay is két és félszer akkora forgalmat bonyolított, mint 2017 első félévében.
Mint az eNET piackutató adataiból kiderült, hatalmas potenciált rejt a hazai online fizetési piac. Alig hat év alatt megtízszereződött a terület forgalma, néhány éven belül elérheti az 1000 milliárd forintos határt. Annak ellenére pedig, hogy Magyarországon még mindig a készpénz dominál, az online fizetés szerepe folyamatosan nő.
Az izgalmas piac egyik legnagyobb szereplője, az OTP Mobil eredményes félévet zárt. A Simple by OTP alkalmazásában 2017 első félévéhez viszonyítva több mint kétszer annyi, 1,2 millió tranzakció ment már végbe az idei évben. A tranzakciók 1,78 milliárd forintos értéke pedig volumenben is duplázódást jelentett. Az alkalmazáson belüli tranzakciók mellett a tavaly bevezetett érintéses mobilfizetés funkció is remek eredményekkel zárta az év első felét. Az NFC technológiára épülő mobilfizetés a tavalyi 77 milliós, első féléves forgalomhoz képest idén már majdnem elérte az 5 milliárd forintot* . Emellett vállalati oldalon is jelentős sikereket ért el az OTP Mobil, a SimplePay ugyanis 2018 első félévében két és félszer annyi tranzakciót (közel 3,5 millió darab) bonyolított, mint tavaly. Mindez volumenben is két és félszeres növekedést jelent (a féléves végeredmény több mint 35 milliárd).
A Simple by OTP alkalmazásban továbbra is a mobilparkolás szolgáltatás a legnépszerűbb. A felhasználók idén eddig több mint 825 ezer alkalommal parkoltak az alkalmazással és ha a parkolások összesített időtartamát nézzük, akkor ezek összege közel 147 évre jön ki. A parkolás mellett az autópálya-matrica és a mozijegy-vásárlás voltak még a népszerű szolgáltatások a felhasználók körében. 142 ezer alkalommal vásároltak matricát, mozijegyből pedig több mint 128 ezer darabot vettek a felhasználók.
Az eredmények kapcsán Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője elmondta: „A Simple by OTP alkalmazás fejlesztésénél mindig azt a vezérelvet tartottuk szem előtt, hogy az újításaink, az alkalmazás fejlesztései a fogyasztók kényelmét szolgálják, biztonságérzetét növeljék. Az elmúlt fél év eredményei ismét bizonyítják, hogy jó úton járunk. Ennek az is a következménye hogy, egyre többen választják a készpénz helyett az online fizetési megoldásokat. A folyamatos fejlesztésnek köszönhetően a bizalom nő, a felhasználók pedig szívesen és egyre gyakrabban veszik igénybe a kényelmes és modern megoldásokat.”
A tavaly júniusban indult mobilfizetés szolgáltatás komoly fejlődési pályára állt. Idén júniusban a funkció bevezetése óta eltelt idő alatt először haladta meg a mobilfizetéses tranzakciók egyhavi értéke az egymilliárd forintot. A tranzakciószám az idei első félévben már elérte az 1,2 millió tranzakciót. A tavaly szeptemberben bevezetett Simple kártya számai pedig azt mutatják, hogy más bankok ügyfelei is előszeretettel használják a mobilfizetési megoldásunkat, hiszen 2018 első hat hónapjában közel 140 millió forint értékben vásároltak már vele.
A Simple Univerzum további fontos eleme, a SimplePay mind B2B, mind végfelhasználói oldalon igen jó fogadtatásban részesült 2018 első félévében is. Az OTP Mobil online fizetési megoldása dinamikusan terjeszkedik, a vállalat június 20-án jelentett be egy, a SimplePay-t érintő, stratégiai együttműködést a MÁV Csoporttal, amivel újabb több százezer ügyfél számára vált elérhetővé a mentett kártyával való fizetés lehetősége. Jelenleg már több mint 4.000 online kereskedő fizetési felületét biztosítják. A tavalyi első félévhez viszonyítva mind a tranzakciók számában, mind pedig volumenben két és félszeres növekedést ért el a terület, emellett a Simple fiókkal történt tranzakciók száma meghaladta a 125 ezret, volumene pedig az 1,39 milliárdot.
_______________
* Fontos látni, hogy az OTP Mobil érintéses mobilfizetési technológiája tavaly júniusban indult