A modern kor technológiai fejlődésének köszönhetően mára már eljutottunk egy olyan szintre, hogy évente több, mint 1 milliárd mobil alkalmazás letöltés generálódik, amely mutatja, hogy a mobil app fejlesztés egy innovatív és aktívan növekvő szektor. Az ételrendelő vagy koncertjegy rendelő applikációkon túl akár online kaszinó alkalmazásokat vagy millió féle játékot tölthetünk le. Nagy mértékben uralják a piacot a Google alkalmazásai, a különböző közösségi média appok és a játékok, de vajon mi várható a jövőben, és milyen trendek mozgathatják a következő évtized mobil applikáció fejlesztési irányait?
A megfelelő felhasználói élmény érdekében nagyon fontos az adatok és tartalom hatékony megjelenítése. A sikeres mobil alkalmazásokkal rendelkező cégek, olyan új sablonokat, mintákat fejlesztettek ki, melyek interaktív interfészeket ábrázolnak. Ezek tökéletesen megfelelnek a mobil kihívásoknak, mint például az állandó megszakítások és a részleges figyelem. Fontos továbbá, hogy ezek az interaktív alkalmazások helyesen kezeljék a kártyás megjelenítést, a tartalom azonnali módosítását és a kör alakú alakzatokat. Ezzel elősegíTve azt, hogy a felhasználók azonnal kölcsönhatásba kerüljenek a tartalommal, minimálisra redukálva a válaszidőt, várakozási időt.
Ennek lényege az emberek, folyamatok és technológiák egy helyen történő kölcsönhatásba léptetése a vállalkozások működésének egyszerűsítésére mobil számítások felhasználásával. A mobileszköz-menedzsment fő dimenziói a biztonság, az alkalmazáskezelés és a pénzügyi irányítás. Magában foglalja a mobilok kezelését, azok csomagolását tárolását, valamint a vállalati fájlok szinkronizálásának és megosztásának egyes elemeit. A mobil alkalamazás feljesztési igény nagyobb, mint valaha és ez arra készteti a vállalkozásokat, hogy komolyan vegyék a mobilitást.
A mobiltelefonnal történő vásárlások, vagy más néven m-commerce (m-kereskedelem) fejlődő tendenciája rohamosan fog növekedni a következő években is. Az Apple Pay és a Google Wallet folyamatos növekedése megkönnyíti a vásárlásokat a mobiltelefonok segíTségével, kiváltva a betéti és hitelkártyák használatát. Ehhez persze olyan mobil alkalmazásokat kell a jövőben létrehozni, melyek megteremtik a telefonos vásárlás feltételeit.
Az IoT vagyis az Internet of Things jelentése, hogy egyre több olyan eszközt használunk, melyek mindannyian csatlakoznak az internethez és ezáltal megkönnyítik az életünket. Ilyenek például az orvostechnikai eszközök, a háztartási készülékek, a sportfelszerelések, LED izzók vagy az irányítható fűtési, hűtési berendezések. A tárgyak internete már ismert fogalom, de még csak éppenhogy kibontakozó állapotban van, tehát nem képezi szerves részét jelenlegi életünknek, azonban ez a következő években évtizedekben valószínűleg elkerülhetetlen lesz. A világ vezető szoftvergyártói, mint például a Microsoft, SAP rengeteg IoT megoldással bővítik kínálatukat.
Az olyan intelligens hordozható eszközök, mint az Apple Watch az informatika folyamatos változását mutatja valamint a hagyományos és az okos rendszerek közötti átmenetet mutatják. Ez új lehetőségeket nyit meg a fejlesztők, szállítók és forgalmazók számára. Az okostelefonjaink válnak a minket körülvevő intelligens rendszerek központi csomópontjává, mely egyesíti a hordható eszközöket, az orvosi műszereket, a beágyazott érzékelőket. Ezek a modulok kommunikálnak a mobil alkalmazásokkal és újfajta módon szállítják számunkra az információt.
A fenti trendek és irányok egy olyan világot fognak teremteni számunkra, mely egyre nagyobb mértékben függővé tesz minket az intelligens rendszerektől és amely nagyságrendekkel gyorsabban és magasabb minőségben fogja kiszolgálni mindennapjainkat. A nagy kérdés, hogy vajon meddig jutunk ezen a területen és milyen szintre képes az emberiség eljutni a mobilos fejlődés révén.