Magyarországon még csak gyerekcipőben ballag, azonban például az Egyesült Államok és más országok már élen járnak a használatában. Az influenszer marketing, mint online marketing eszköz, már a mindennapok része számos cég üzleti tevékenységében.
Itthon, ha látunk egy nagyobb hatásfokú influenszer kampányt, jogos a feltételezés, hogy esetleg amerikaiak indították. Pedig elegendő lenne tisztában lenni néhány alapvető szabállyal, és máris elterjedne ez az eszköz a hazai kis- és középvállalkozások szintjén is.
A magyar cégek most kezdik, sok esetben saját kárukból okulva megismerni a megfelelő influenszer használat ismérveit. Legtöbben még elkövetik azt a hibát, hogy egyszerűen csak kiválasztanak egy általuk kedveltnek gondolt influenszert, és őt kérik fel a cég termékének vagy szolgáltatásának bemutatására valamilyen formában.
A felkérést sokszor nem előzi meg semmilyen kutatás arra vonatkozólag, hogy van-e, lehet-e potenciálisan bármilyen kapcsolata az influenszernek az adott termékkel, szolgáltatással. Másrészről nem biztos, hogy egy többszázezres követéssel rendelkező influenszer hozza meg a várt eredményt a cég termékére vonatkozóan.
Akik csak most kezdik el megtanulni ennek az eszköznek a csínját-bínját, fontos, hogy először ne saját maguk próbálkozzanak a teljes megvalósítással. Célszerű egy egész évre kiterjedő influenszer stratégiát kidolgozni. De hogyan vágjunk bele? Kikkel dolgozzunk együtt? Egy vállalkozásnak, amely influenszer kampányt akar felépíteni, tisztában kell, hogy legyen ezekkel a kérdésekkel.
Ha például a márkaismertség fokozása a cél, akkor sokkal inkább javasolt egy megainfluenszer alkalmazása, akinek többszázezres a követőtábora. De ha egy kampányban az értékesítési eredmények növelése a célkitűzés, akkor ahhoz a projekthez jobban illik egy mikroinfluenszer.
Az eladási számok magukért beszélnek: amikor Szilágyi Áron olimpiai bajnok kardvívó osztja meg, hogy milyen táplálékkiegészítőket használ, többen fognak vásárolni, mintha ezt Kasza Tibi osztotta volna meg.
Ha nem az influenszerhez testhez álló termék kerül bemutatásra, könnyedén hitelét vesztheti mind a befolyásoló személy, mind pedig a megbízó cég. Szerencsére vannak olyan influenszerek, akik nem csak a megbízási díj összegét nézik és a tőlük távol álló terméket vagy szolgáltatást nem mutatják be.
Az egyik legsikeresebb dizájner bloggerel, a PandArte alkotójával forgatott a Yellow Bird Content and Lead Agency 2 éve rövid filmeket az Oázis kertészet megbízásából. A Yellow Bird Content and Lead Agency egy olyan tartalomszolgáltató ügynökség, amely képes arra, hogy hatékony online kommunikációja révén kiemelje cégedet a napjainkra oly jellemző reklámzajból.