A GKI Digital kutatása szerint a mintegy 6,2 millió magyar internetező 97 százaléka használ okostelefont, és minden negyedik felhasználó telepít vásárlással kapcsolatos applikációt a készülékére. Ezek közül az egyik legnépszerűbb online vásárlásra használható alkalmazás az eMAG-é, és ezzel az appal a leginkább elégedettek a hazai okostelefon-használók.
A GKI Digital piackutató cég Online Retail Big Picture Magyarország kutatása szerint Magyarországon 1,55 millió ember, a magyar internetezők 25 százaléka használ valamilyen online vásárláshoz kapcsolódó applikációt, de ha csak a 18-29 éves korosztályt vizsgáljuk, ott az arány ennél is magasabb, 35 százalék körüli.
Az okostelefont használók 37,3 százaléka szokott online vásárolni mobil eszközről. Bár online vásárolni például a mobil böngészőjéből is lehetséges, a legtöbben azért telepítenek kereskedői appot a mobil weboldal használata helyett, mert kényelmesebb, egyszerűbb, és könnyebb a használata – derül ki a GKI Digital kutatásából. A mobil appok térhódítását mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy idén az eMAG alkalmazásból egy vásárló már megrendelt és ki is fizetett egy 3,5 millió forint értékű rendelést.
A felmérés eredményei szerint az eMAG mobilalkalmazása az egyike a két olyan online vásárlási alkalmazásnak, amelyeket a legtöbb magyar felhasználó próbált ki. A GKI Digital adatai szerint az eMAG appot havonta vagy gyakrabban a felhasználók 71 százaléka használja.
Az e-kereskedelmi appok közül pedig az eMAG-éval a legelégedettebbek a magyar felhasználók.
Az eMAG hat éve, 2015 május közepe óta teszi lehetővé a magyar vásárlók számára, hogy a cég saját androidos vagy iOS-es alkalmazásból érjék el az online áruházat. Az applikáció igazi áttörése 2019-ben ment végbe, amikor a magas arányt elérő okostelefon-penetráció és a Black Friday kampány nyomán az appos felhasználók száma megsokszorozódott.
Az eMAG mobilalkalmazását a legtöbben Budapesten, Pest megyében, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében és Hajdú-Bihar megyében használják a legtöbben. Szimultán a legtöbb felhasználó a Black Friday-en, illetve a kiemelt akciós kampányok (például Készletkisöprés, Boxing Day) indulásakor érkezik az alkalmazásból, mivel ilyenkor sokan push-üzenetben értesülnek az akció indulásáról. Ennek nyomán az, hogy az appból mikor érkeznek tömegesen látogatók, nem napszaktól, hanem inkább attól függ, hogy mikor indul egy-egy akciós kampány, amelyről értesítést kapnak a felhasználók.
“Jelenleg négyszer annyian használják az eMAG-appot androidos eszközön, mint iPhone-on, de mindkét platformot szimultán kell frissíteni, új funkciókkal bővíteni. Az anyacég bukaresti központjában lévő fejlesztők által kidolgozott új funkciók általában két héten belül megjelennek a magyar alkalmazásokban is. Azok az ügyfeleink, akik használják a mobil alkamazásunkat, elkötelezettebbek az eMAG márka iránt és gyakrabban is vásárolnak nálunk” - mondta Szauter Zsolt, az eMAG marketingigazgatója.
A magyar e-kereskedelmi piac folyamatosan fejlődik, amelynek nyomán az eMAG applikációja is változik: miután egyre többen rendelnek gyorsan forgó fogyasztási cikkeket, például mosó- és mosogatószert, tartós élelmiszert, nemrég egy “Vásárolj újra” menüpont került az alkalmazásba, amellyel egyszerűen lehet újrarendelni a kifogyó otthoni készleteket. Az eMAG idei appfejlesztései terén leginkább a személyre szabhatóságot biztosító funkciók kerülnek a fókuszba: az egyik fő cél az adott vásárló érdeklődéséhez még jobban passzoló termékeket ajánljon az alkalmazás, illetve az eMAG.hu oldal is.