Az elmúlt néhány évben számos megszokott üzleti tevékenység megszakadt és a prioritások eltolódtak, ezért az ügyfélkapcsolattartás fontosabbá vált, mint valaha. Az üzenetküldő alkalmazások számtalan olyan funkciót kínálnak, amelyek megkönnyítik és kényelmessé teszik az ügyfélkapcsolattartást mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára, még a legnehezebb helyzetekben is.
A márkák elsősorban marketingcélokra használják az üzenetküldőalkalmazásokat, illetve arra, hogy tájékoztassák közönségüket a fontosabb hírekről és a termékeik legújabb változásairól. A fogyasztók pedig arra használják őket, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek a márkákkal, különösen válsághelyzetekben. Sok üzenetküldő alkalmazás felismerte az összefonódó érdekeket, és igyekszik a vállalkozások és az ügyfelek közötti szakadék áthidalása köré építeni a szolgáltatásait, hogy minden egyes helyzetben támogatni tudják az embereket.
Az üzenetküldő alkalmazások általában meglehetősen sokoldalúak, így a kommunikációs feladatok széles skálájára használhatók, a marketingtől kezdve az ügyfélszolgálaton át a rendelések kezelésig. Fontos, hogy a felhasználó tisztában legyen az üzenetküldő alkalmazások által nyújtott lehetőségekkel, és kihasználhasson minden funkcióit az ügyfeleivel való szoros kapcsolat kiépítéséhez és fenntartásához.
A Viber három fő üzenettípust különböztet meg: a Tranzakciós, Promóciós és a Társalgási üzeneteket. Mindhárom üzenettípust használhatjuk arra, hogy kapcsolatba lépjünk az ügyfélkörrel, - vagy kiválaszthatjuk azokat, amelyek leginkább megfelelnek az adott üzleti céloknak.
• A Tranzakciós üzenetek olyan üzleti üzenetek, amelyeket az ügyfél által végzett műveletre válaszul küldenek. Használhatók vásárlás vagy találkozó megerősítésére, időérzékeny információk, például járatfrissítések vagy időjárás-előrejelzések küldésére, és még sok másra. A praktikus lehetőségek közé tartozik az üzenetek gyakoriságának, témáinak és időzítésének beállítása. Ezek általában nagyon hasznosak az ügyfelek számára – és költséghatékonyabbak, mint a hasonló célra használt SMS-ek.
• A Promóciós üzenetek segítenek a termékek és szolgáltatások népszerűsítésében: használhatjuk őket az eladások, új termékek és szolgáltatások bevezetésének, készletfeltöltési figyelmeztetések vagy kedvezmények bejelentésére. Előre nem látható körülmények között is könnyen megváltoztathatjuk, hogy mit kommunikálunk az ügyfél felé, és biztosíthatjuk számára a szükséges információkat a termékekről, szolgáltatásokról. A hagyományos SMS-ekhez képest a promóciós üzenetek kibővített funkciókészlettel rendelkeznek: a márkák akár 1000 karaktert is küldhetnek, beágyazott fényképekkel, videókkal, aktív linkekkel, CTA-gombokkal és hangulatjelekkel.
• A Társalgási üzenetek lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy valódi beszélgetést folytassanak ügyfeleikkel. Egyúttal alkalmasak specifikus kérdések megválaszolására, segítségnyújtásra a megfelelő termék kiválasztásával kapcsolatban, a megrendelések kezelésére, értékesítés utáni ügyfélszolgálat biztosítására és vevői visszajelzések gyűjtésére. Az ilyen típusú üzleti üzenetek a leginkább alkalmasabbak arra, hogy a párbeszéd révén szorosabb kapcsolatot építsenek ki a közönséggel.
A Viber Üzleti Üzenetek különböző típusai
A világot az elmúlt évek során számos esemény rázta meg, ami a digitális kommunikációt elengedhetetlenné tette. Sok vállalkozásnak nehézséget okozhat, hogy lépést tartson az információk és a támogatás iránti igényekkel, ezért chatbotokat alkalmaznak, hogy kezeljék a kérdések és kérések áradatát. Ezek a nélkülözhetetlen üzleti eszközök segíthetnek gyorsan és könnyedén megválaszolni az ügyfelek kérdéseit, felszabadítva a munkaerőt, ami így, sürgősebb ügyekre összpontosíthat, különösen azokra, amelyek személyre szabottabb érintkezést igényelnek. Ami még ennél is fontosabb, a chatbotok a nap 24 órájában rendelkezésre állhatnak, ami azt jelenti, hogy az ügyfelek mindig megkaphatják a szükséges segítséget, anélkül, hogy erre külön személyzetet kellene alkalmazni. A chatbotok segítenek kompromisszumok nélkül elérni az ideális egyensúlyt, és segíthetnek abban is, hogy a vállalkozás hosszú távon fennmaradjon.
Példa a Viber Chatbotokra
Az üzenetküldő alkalmazásokat a népszerűségük teszik igazán hasznossá: ezek a platformok általában hatalmas felhasználói bázissal rendelkeznek, gyakran több régión is átívelve. A Viber önmagában több, mint egymilliárd felhasználót kapcsol össze a világ 190 országában. Bizonyos alkalmazások több hirdetési lehetőséggel is rendelkeznek, amely lehetőséget teremt arra, hogy a hirdetők kreatív üzenetekkel szólítsák meg a közönségüket. Erre kiváló példák a Rakuten Viber Matricái és Lencséi, a Hívások, és a Felfedezés funkciók: ezek a megoldások tökéletesek bármilyen méretű vállalkozás számára, mivel költséghatékony módon érhetik el a kívánt célcsoportot.
Folyamatosan változó világunkban a vállalkozásoknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell az új feltételekhez, hogy versenyben maradjanak. Az üzenetküldő alkalmazások lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy helyszíntől függetlenül, valós időben kommunikáljanak ügyfeleikkel, ami kiemelt fontosságú a hosszútávú kapcsolatok kialakítása és az azonnali támogatás biztosítása szempontjából.
A felhasználókkal folytatott személyes kapcsolat megerősíti a márkahűséget az értékes tartalmak és a támogatás révén – a Viberhez hasonló üzenetküldő alkalmazások tökéletesen megfelelnek erre a célra.
Használjuk kreatív energiáinkat az adott szituációnak megfelelően, de tartsuk észben, hogy az időzítés, a személyes kapcsolattartás és az interaktív tartalmak általában a lehető legjobb eredményeket hozzák. Napjainkban az ügyfeleknek igénye van arra, hogy a vállalkozások könnyedén és gyorsan elérhetők legyenek. Az üzenetküldő alkalmazások által biztosított megoldások közül a személyre szabott ajánlatok és a felhasználókat ténylegesen érdeklő információk megosztásával elkerülhető az öncélú marketing benyomása. Az alkalmazás interaktív lehetőségeivel izgalmasabb és emlékezetesebb tartalmakat készíthetünk felhasználóink számára.
Az üzenetküldő alkalmazások sokoldalú lehetőséget biztosítanak az ügyfélszolgálati funkciók betöltésére, a felmerülő problémák gyors és hatékony megoldására, valamint termékeink és szolgáltatásaink közvetlen hirdetésére. Törekedjünk arra, hogy ügyfeleink mindig a legfrissebb információkkal rendelkezzenek, és megkapjanak minden lehetséges támogatást a vállalkozás részéről.
Limor Bailey, a Rakuten Viber partnerségi ügyfélkapcsolati igazgatója