Az értékesítési tölcsérek szerepe

Kütyü Magazin, 2023. február 1. 08:32

Ha el szeretnénk adni valamit, akkor fontos, hogy egy előre megtervezett úton vezessük végig a vásárlót. Így mehetünk biztosra annak tekintetében, hogy nagy esélyünk van a bevétel generálásra. Ha te is vállalkozó vagy és érdekel a téma, akkor mindenképpen tarts velünk!

Értsük meg az ügyfelet

Ahhoz, hogy a lehető legtöbb vásárlást tudjuk generálni, érdemes az ügyfelünk fejével gondolkodni. Ha ezt meg tudjuk tenni, akkor képesek leszünk olyan módon kialakítani az értékesítési folyamatot, hogy az nekünk a legjobb legyen. 

Szeretnél bővebben is utánajárni a témának? A HolistiCRM digitális tölcsérekről szóló írásában minden részletet megtudhatsz. Ha beleásod magad ebbe a területbe, akkor biztos lehetsz benne, hogy a befektetett energia meg fog térülni, és sikeresebb leszel a vállalkozásodban.

Természetesen az egész folyamat a hirdetéssel kezdődik, hiszen a látogatóknak valamilyen módon meg kell ismerniük a vállalkozásunkat. Emiatt érdemes komolyabb szinten foglalkoznunk a digitális marketinggel is, hiszen így juthatunk el arra a szintre, hogy olajozottan működjön az értékesítésünk. 

Ez pedig sok időt és kísérletezést igényel, azonban mindenképpen megéri. Ha ugyanis eljutunk egy magasabb szintre, onnantól kezdve elindul egy felfelé tartó spirál a cégünkben. 

Gépi tanulás az értékesítésben

Természetesen a fejlett világunknak köszönhetően az értékesítési tölcsér kialakítása során is alkalmazhatjuk a gépi tanulás vívmányait. Ennek köszönhetően rengeteg zsákutcától megkímélhetjük magunkat, hiszen a mesterséges intelligencia által sokkal könnyebben és gyorsabban eljuthatunk a célunkhoz. 

Persze azt sem egyszerű meghatározni, hogy kiknek szeretnénk értékesíteni, a jó és eredményes stratégia kidolgozásához viszont erre is szükség van. Ez közel sem mindig egyszerű folyamat.

Vannak olyan vállalkozások, ahol ez könnyebb, mint például a kiskereskedelem vagy különféle árucikkek értékesítése. Azonban számos olyan iparág van, ahol igencsak fel tudja adni a leckét az ideális vásárló definiálása. 

Ezt az elemzést pedig minden esetben muszáj elvégeznünk, hiszen így fogjuk tudni felállítani a megfelelő stratégiát. Mindig arra a célközönségre kell specializálnunk a kampányokat, ahol feltételezhetjük, hogy vásárlóra találunk az értékesíteni kívánt termékeinket vagy szolgáltatásainkat illetően.

Okos költségelosztás

A marketing kampányaink, illetve az értékesítési tölcsér kialakítása esetében is igaz az, hogy érdemes okosan elosztani a költségeinket. Nem feltétlenül mindig az a jó megoldás, ha rengeteg pénzt belepumpálunk a kezdetektől fogva, hiszen ha ezt stratégia nélkül tesszük, akkor lehet, hogy soha nem fog megtérülni.

Emiatt mindig érdemes megtervezni a lépéseket, és marketinges, valamint értékesítési szakemberek segítségét igénybe venni. Így minimalizálhatjuk az esélyét annak, hogy feneketlen kútba öntjük a nehéz munkával megkeresett pénzünket. Vágj bele te is az értékesítési tölcséred kialakításába!