Virtuális próbafülke, személyre szabott parfümautomata és mesterséges intelligenciával támogatott vásárlási asszisztensek – mindez nem egy sci-fi, hanem a valóság. Az SAP új bemutatóterme New Yorkban életre kelti a kereskedelem jövőjét, ahol a fizikai márkaboltok a vevők adatait felhasználva személyre szabott élményt kínálnak egy egyedi termékhez, amely máshol nem elérhető. Az S.Fashion Experience Lab-ban bárki felfedezheti, hogyan segít az SAP a kereskedőknek optimalizálni üzleteiket és kapcsolódni vevőikhez egy elsődlegesen digitális világban. A profit és az ügyfélelégedettség növelése, az egyedi ügyfélélmény megalkotása érdekében a világ egyik vezető ékszer- és kiegészítő márkája, a Swarovski is az SAP megoldásait választotta – a RISE with SAP platformot fogja használni értékesítési rendszerének felhőalapú megújításához.
Technológiai forradalom zajlott az elmúlt évtizedekben a ruházati iparban és kereskedelemben. Ez nagymértékben átalakította a kereskedők és márkák vevőkkel fenntartott kapcsolatát. A középpontban a megszemélyesítés áll – a vásárlási élmény testreszabásával a kereskedők kiemelkedhetnek versenytársaik közül, és hűségesebb vevőkre tehetnek szert. A megszemélyesítés hatása erőteljes: a vásárlók 76 százaléka szerint közvetlenül befolyásolja, hogyan döntenek az egyes márkákkal kapcsolatban, és 78 százalékuk szerint hatással van arra, hogy vásárolnak-e ismét ugyanonnan, illetve ajánlják-e az adott márkát rokonaiknak, barátaiknak.
A ruházati kereskedők korábban a hagyományos marketing technikákat – nyomtatott hirdetéseket, eladótérben elhelyezett reklámokat – részesítették előnyben. Az e-kereskedelem és az internet térnyerésével azonban a vevők már olyan személyre szabott vásárlói élményt várnak el, amely szükségleteikhez, preferenciáikhoz igazodik. A vásárlók egyúttal értékelik az egyes értékesítési csatornák – a fizikai üzletek, online áruházak, mobilapplikációk és a közösségi média felületek – közötti átjárhatóságot. Így gyakorlatilag bármikor és bárhol tudnak vásárolni, a kereskedők pedig egyúttal fontos adatokhoz jutnak vevőik vásárlási szokásairól. Ezzel az információval átfogó profilt alkothatnak minden egyes vevőről, célzott marketingkampányokat indíthatnak, termékajánlatokat és testreszabott vásárlási élményt nyújthatnak. A mesterséges intelligencia előre jelezheti egy későbbi vásárlás valószínűségét, valós időben tehet javaslatokat, felveheti a kapcsolatot a vevővel vásárlás után, és visszajelzéseket gyűjthet. Aki alaposabban megismeri vásárlóit, az jobb marketingdöntéseket hozhat, és javíthatja üzleti eredményeit.
Hogy hogyan fest és mit kínál majd egy divatmárka üzlete a jövőben? Ezt mutatja be az SAP új élményközpontja, amely február 15-én nyílt meg a New York-i divathéten, és egész évben várja az érdeklődőket az amerikai metropoliszban. Az S.Fashion Experience Lab-ben az innováció kézzelfoghatóvá válik. A jövő üzletében például virtuális próbafülkék, kiterjesztett valóságalapú képernyők fogadják a vásárlókat. A választásban robotok, mesterséges intelligenciával ellátott személyi asszisztensek segítik a vevőket, akik akár személyre szabott parfümöt is készíttethetnek az üzlet automatájának segítségével. A bemutatóteremben a kereskedők felfedezhetik, hogyan nyújthatnak egyedi és személyre szabott vásárlói élményt, és hogyan segít az SAP optimalizálni üzleteiket, kapcsolódni vevőikhez egy elsődlegesen digitális világban.
Az SAP több, a vásárlói élmény jövőjét formáló szoftveres megoldást is kínál a kereskedőknek. Ezek a divat területén és azon túl is kiemelt szerepet játszanak a hatékony megszemélyesítés megvalósításában. Azáltal, hogy összekötik a vevőadatokat az igényektől kezdve egészen a szállítás lebonyolításáig, fenntartható és intelligens vállalatokat hoznak létre a működés minden területén.
„Az előre meghatározható ügyfélút már a múlté, az ügyfelek bárhol megjelenhetnek, legyen szó a social médiáról érkező online vagy a boltokban megjelenő fizikai vásárlásról. Az ügyfeleknek kiemelten fontos, hogy megfelelő ajánlatot kapjanak, megfelelő időben, a megfelelő csatornán keresztül, az adataik és hozzájárulásaik biztonságos felügyelete mellett” – magyarázta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
Az SAP Emarsys Customer Engagement egy többcsatornás marketing automatizációs platform, amely képessé teszi a hirdetőket arra, hogy olyan személyre szabott, csatornák közti kampányokat építsenek fel, indítsanak be, amelyek növelik az üzleti eredményeket.
Az SAP Commerce Cloud-dal a cég adataihoz való hozzáférés révén a kereskedők egyszerre tudják növelni a profitot és az ügyfélelégedettséget. Megszülethet egy olyan egységes és integrált B2C vagy B2B e-kereskedelmi platform, amely minden eddiginél gyorsabban köti össze a vásárlót a megfelelő termékkel – az oldalak betöltése másodpercekről ezredmásodpercekre csökken. A cég sokkal gyorsabban reagál a piac kihívásaira és előnyre tehet szert a versenytársakkal szemben.
Az SAP Customer Data Platform ügyféladat-elemzései segítségével a cégek személyre szabott megszólítással és ajánlatokkal képesek egyre jobban megfelelni vevőik elvárásainak, miközben fokozni tudják a konverziót, és hatékonyabban tartják meg ügyfeleiket. A 600 milliárd dolláros vásárlóerőt képviselő Z- és Millenial-generáció például egyre élénkebben érdeklődik a fenntartható termékek iránt. A megfelelő technológia használatával a kereskedők több információhoz juthatnak arról, mit részesítenek előnyben ennek kapcsán, megismerhetik a fiatalok vásárlási szokásait, és a teljes értéklánc mentén átláthatóvá tehetik a cég fenntarthatósági törekvéseit, ezzel javítva a vásárlói élményt.
Az SAP Intelligent Returns Management segítségével a kereskedők részletesen elemezhetik a visszaküldött termékek színét, stílusát és méreteit, így a cég a tervezésben és a gyártásban is fenntarthatóbb döntéseket hozhat.
A világ egyik vezető ékszer- és kiegészítő márkája, a 127 éves Swarovski is az SAP mellett döntött, hogy bebiztosítsa helyét a luxusiparban. A két cég kapcsolata már több mint 40 éves múltra tekint vissza. A Swarovski a RISE with SAP és az SAP Commerce Cloud megoldást választotta ki arra, hogy felhőalapúvá tegye digitális rendszerét és e-kereskedelmi tevékenységét. A fejlesztésnek köszönhetően a vállalat költséget takaríthat meg, és a hatékonyságot is növelheti.
„Minden tevékenységünk középpontjában az innováció áll, ez párosul a vásárlóinknak örömet okozó, gyönyörű ékszerek létrehozására irányuló törekvéseinkkel” – mondta Lea Sonderegger, a Swarovski digitális igazgatója. „Nagy örömünkre szolgál, hogy technológiai hátterünk modernizálását és az ügyfélélmény erősítését célzó LUXignite stratégiánkat olyan professzionális partnerrel tudjuk megvalósítani, mint az SAP.”
Az SAP Commerce Cloud stabil alapokat ad a Swarovski számára ügyfelei lojalitásának növeléséhez minden ponton, és lehetőséget teremt az egyedi ügyfélélmények megalkotására.