Hazánk legnagyobb digitális pedagógiai eseményének, a Digitális Témahétnek ünnepélyes záró rendezvényén hirdette ki különdíjasait a Vodafone Magyarország Alapítvány. A programsorozathoz évek óta számos aktivitással kapcsolódó Alapítvány idén egy digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdetett meg, amellyel a pedagógusok és diákok digitális kompetenciáinak fejlesztését segítette. A Vodafone Alapítvány három kategóriában díjazta a különdíjas verseny résztvevőit.
A Vodafone Magyarország Alapítvány ismét különdíjas pályázattal csatlakozott Magyarország legnagyobb digitális pedagógiai eseményéhez, a Digitális Témahéthez. A Témahét során az iskolák megismerhetik a különböző digitális pedagógiai módszereket és innovatív oktatási gyakorlatokat, csatlakozhatnak programokhoz, kihívásokhoz és akár egész héten dolgozhatnak digitális projekteken tanulóikkal. Idén az Alapítvány egy digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdetett meg, amelyre három különböző kategóriában – 1-4. osztályban tanítók, 5-8. osztályban tanítók, 9-12. osztályban tanítók – nevezhettek a programban részt vevő iskolák pedagógusai. A pályázat nyerteseit 2023. június 6-án hirdették ki a Digitális Témahét ünnepélyes záróeseményén, amit a budapesti Eiffel Műhelyházban tartottak meg.
1-4. osztályos kategória: Rábapatonai Petőfi Sándor Általános Iskola
5-8. osztályos kategória: Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium
9-12. osztályos kategória: Magyar Máltai Szeretetszolgálat Károly Róbert Technikum
Fentieken túl a legtöbb pályázatot benyújtott Zalaegerszegi Liszt Ferenc Általános Iskolát különdíjjal jutalmazta a zsűri. A Vodafone Magyarország Alapítvány kalandjáték-készítő versenyének díjazottai egy-egy 3D nyomtatót és 3 tekercs filamentet nyertek iskolájuknak, a legjobb pályamunkákat benyújtó pedagógusok pedig egy-egy prémium kategóriás tabletet vihettek haza.
„Indulása óta nagy lelkesedéssel veszünk részt valamilyen izgalmas programmal a Digitális Témahéten. Az elmúlt évek sikere után nem is volt kérdés, hogy idén is egy különdíjas pályázat formájában hívjuk közös gondolkodásra a fiatalokat. Az idén 20. évét ünneplő Vodafone Magyarország Alapítvány alapítása óta kiemelten foglalkozik a gyermekek, pedagógusok és szülők digitális kompetenciafejlesztésével, ami tökéletesen illeszkedik az ország legnagyobb pedagógia programsorozatának stratégiai célkitűzéseihez” – mondta el Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára.
A nyolcadik alkalommal megrendezett Digitális Témahéthez idén közel 800 köznevelési és szakképzési intézmény csatlakozott. A programsorozat kiemelt témái közé tartozott a digitális állampolgárság, a digitális biztonság és esélyteremtés, illetve a különböző technológiák eszközei és alkalmazásai, kiemelve az algoritmikus gondolkodást és programozást mint az alkotás eszközeit. Utóbbihoz kapcsolódott a Vodafone Alapítvány digitális kalandjáték-készítő versenye is, amire olyan tudásfejlesztő digitális társasjátékokkal lehetett nevezni, amelyek megvalósítása és alkalmazása egyaránt a digitális térben történt. Fontos kritérium volt, hogy a pályamunkák projektként készüljenek: legalább három iskolai tantárgy anyagához kellett kapcsolódniuk, de annak témáját és kivitelezését a szervezők már a diákok és pedagógusok kreativitására és innovatív gondolkodásmódjára bízták.
A Vodafone Magyarország Alapítvány évek óta aktívan dolgozik azon, hogy az ingyenesen elérhető oktatási programjaival, tudásanyagaival és kihívásaival segítse a digitális ismeretek és kompetenciák megszerzését, fejlesztését. Ennek érdekében indította el E-skola néven oktatási platformját, amelyen a diákok, pedagógusok és szülők különböző e-learning alapú ingyenes kurzusokat és segédanyagokat érhetnek el.