Az internetfelhasználók közel 95%-a használ csevegő és üzenetküldő alkalmazásokat világszerte, így ezek tökéletes helyszínt biztosítanak a márkák számára a célközönségük eléréséhez. Hogyan lehet megtalálni a megfelelő egyensúlyt a márkaajánlatok népszerűsítésére, hogy az elérje a célját, de ne legyen tolakodó? Vizsgáljuk meg a kiegyensúlyozott üzenetküldő marketing megközelítés legjobb gyakorlatait.
A rich média kihasználása jelentősen javíthatja a márkával kapcsolatos felhasználói élményt. Ezek a vizuális elemek vonzóbbá teszik a tartalmakat és segítenek hatékonyabban közvetíteni az üzenetet. A rich média lehetővé teszi az izgalmas és interakciókkal tartkított történetmesélést. Például a márkák elragadó képeket és videókat oszthatnak meg a Viberen keresztül új termékeikről. Kifejező emojikkal és CTA gombokkal ellátott üzeneteket küldhetnek a vásárlás befolyásolása érdekében, és különböző fájlokat oszthatnak meg vásárlóikkal az üzleti üzeneteken keresztül; emellett ők is testre szabják chatbotjaikat és matricákat, valamint carouseleket küldenek, hogy felkeltsék az ügyfelek figyelmét.
Továbbá elengedhetetlen, hogy a megosztott üzenetek relevánsak és valóban értékes információkat tartalmazzanak, amik rezonálnak az olvasók igényeire és érdeklődési körére. A promóciós tartalmakat érdemes kiegészíteniinformatív és hasznos részekkel, mint például iparági hírekkel, tippekkel és egyéb insightokkal. Ez a megközelítés elősegíti a márka megítélését, megbízható forrásként, illetve ápolja a bizalmat és hűséget.
Márkák rich média tartalom használata közben: a Viber jóvoltából
Ha üzenetküldő alkalmazásokról beszélünk, nincs olyan módszer, ami mindenki számára megfelelő. Annak érdekében, hogy a tartalom a különböző közönségszegmensekkel rezonáljon, figyelembe kell venni a demográfiai adatokat, érdeklődési köröket, viselkedésmódot és egyéb tényezőket, például korábbi vásárlások alapján történő osztályozását. Ezután érdemes készíteni személyre szabott, az egyes csoportok preferenciáira és igényeire szabott tervet. Egy tipp azoktól a márkáktól, akik üzleti üzeneteket használnak Viberen: személyre szabható a kommunikáció a CRM- vagy CDP-rendszer integrációinak segítségével. A márkák ügyféladatbázisában az ügyfelekről tárolt információk felhasználhatók az üzenetek tartalmának testreszabásához, amikor olyan ügyfeleknek küldik el, akik hozzájárultak azok fogadásához (pl. egy hűségprogram űrlap kitöltésekor vagy online megrendelések leadásakor). Ez a megközelítés tartalmasabb elköteleződést és magasabb konverziós arányt eredményez.
Példák a személyre szabott marketingre: a Viber jóvoltából
Ahogy egy vállalkozás termékei vagy szolgáltatásai egyre népszerűbbek lesznek, az ügyfélszolgálati csapat munkaterhelése elkerülhetetlenül megnő. Alapvető fontosságú, hogy munkájuk jól menedzselt és hatékony legyen, melyekben a következő lépések segíthetnek:
● A csapatot folyamatosan képezni kell a lehetséges problémák kezelésére, és fontos, hogy jól ismerjék a márka irányelveit és termékeit.
● Meg kell győződni arról, hogy az ügyfélszolgálat munkatársai képes arra, hogy az ügyfelek kérdéseit, aggodalmait és visszajelzéseit kezeljék vagy megválaszolják, illetve tudják, hogyan tehetik ezt meg egy üzenetküldő alkalmazáson keresztül.
● Érdemes támogatni a csapat munkáját chatbotokkal, hogy azonnali válaszokat kínáljon a leggyakrabban feltett kérdésekre, és egyszerűbben alakulhassanak ki az ügyfélinterakciók. A Viberen például a márkák chatbotokat használnak arra, hogy segítsék a felhasználókat az elérhető termékek keresésében, a szállítási feltételek áttekintésében, a munkaidő ellenőrzésében és még sok másban.
A gyors és hatékony ügyfélszolgálat nyújtásával a vállalat fokozhatja az ügyfélélményt, és egy újabb módot biztosíthat a márka és a közönség közötti kapcsolat erősítésére.
Around-sales ügyfélszolgálat: a Viber jóvoltából
Annak ellenére, hogy a marketingesek a lehető leggyakrabban szeretnék elérni célközönségüket, a küldött promóciós tartalmak határainak meghatározása kulcsfontosságú.
1. A felhasználók hamar idegesek vagy érdektelenek lehetnek, ha túl sok ilyen jellegű tartalmat kapnak. Éppen ezért kulcsfontosságú a megfelelő egyensúly megtalálása az informatív, vonzó és a promóciós anyagok között. A következetes ütemezés betartása segíthet ennek elérésében, miközben fenntartja a közönség érdeklődését. Azzal, hogy a felhasználóknak szabadságot adunk, hogy kedvükre foglalkozhassanak a tartalmakkal, növelhető az ügyfélélmény is. A Viberen például a márkáktól érkező összes üzenet egyetlen mappában található, ami szervezett és észszerűsített kommunikációt biztosít.
2. A kétirányú kommunikáció a határok kijelölésének másik lényeges szempontja. Aktívan szükséges meghallgatni az ügyfelek visszajelzéseit, és ennek megfelelően reagálni. Ha lehetővé tesszük a fogyasztók számára, hogy hangot adjanak véleményüknek és aggodalmaiknak, az azt mutatja, hogy értékeljük az észrevételeiket, és hajlandóak vagyunk megváltoztatni az elköteleződési stratégiákat. Emellett a visszajelzések tiszteletben tartása és az azok alapján történő változtatások elégedettebb ügyfeleket eredményezhetnek, akik valószínűleg továbbra is elkötelezettek maradnak a márka iránt.
3. Végezetül pedig elengedhetetlen folyamatosan figyelemmel kísérni, hogyan reagálnak az emberek a márka marketingtevékenységére, és szükség szerint módosítani a stratégiát. Ha szemmel tartjuk az olyan mérőszámokat, mint a megnyitási arányok, az átkattintási arányok és a felhasználói visszajelzések, értékes betekintést nyerhetünk abba, hogy mennyire működik a jelenlegi megközelítés. Ha folyamatosan figyelemmel kísérjük a közönség preferenciáit és reakcióit, megalapozott döntéseket lehet hozni az üzenetek gyakoriságáról, tartalmáról és időzítéséről. Ez a proaktív megközelítés segít elkerülni a fogyasztók túlterhelését.
A közönség bevonása túlterhelés nélkül az üzenetküldő alkalmazásokban egy elérhető cél, amely jelentősen növeli a márka elérését és elősegíti a tartalmas kapcsolatok kialakulását. Ha kiegyensúlyozott megközelítést alkalmazunk, meggyőző tartalmat hozhatunk létre, és figyelembe vesszük a közönség preferenciáit, akkor kihasználható az üzenetküldő alkalmazások ereje, hogy úgy léphessünk kapcsolatba az emberekkel, mint még soha.
Szerző: Noa Bar Shay, a Rakuten Viber partneri ügyfélkapcsolatokért felelős vezető igazgatója