A tavaly őszi hazai indulása óta a Rejoy.hu-tól több mint 14 ezren rendeltek felújított okostelefont (négyből három ügyfél iPhone-t), közel 5 ezren pedig a cég piacterén adták el régi készüléküket. Az eMAG befektetését élvező startup egy év alatt több mint 655 millió forintot fizetett magyar készülékekért – közel 2 milliárd forintos árbevétel mellett. A felújított telefonok piacterén nyár vége óta már felújított iPadet is lehet venni, a garancia pedig opcionálisan akár két évvel is kibővíthető. Nemsokára az online részletfizetés is elérhetővé válik, amelytől a cég a felső kategóriás modellek forgalmának növekedésére számít.
A startup magyarországi piacra lépése óta eltelt egy évben a hazai ügyfelek több mint 14 ezer darab okostelefont vásároltak a Rejoy.hu-nál, és közel 5 ezer készüléket értékesítettek a társaság piacterén keresztül.
A Rejoy magyarországi jelenlétének első évében közel 2 milliárd forintos forgalmat bonyolított itthon, és mintegy 655 millió forintot fizetett ki azoknak a felhasználóknak, akik a piacterén adták el a már nem használt készülékeiket.
Az elmúlt 12 hónapban a Rejoytól magyar ügyfelek által megrendelt készülékek csaknem háromnegyede (73%) iPhone volt, darabszám alapján a legkedvezőbb ár-érték arányú iPhone 11, iPhone SE (2020), és iPhone 12 készülékekből talált gazdára a legtöbb a magyar vásárlók körében.
A fenti típusok a 35-44 éves vásárlók körében a legnépszerűbbek, míg a fiatalabb vásárlók közül különösen sokan rendelik a nagyobb tudású, Pro vagy Pro Max típusú iPhone 13-14 modelleket a Rejoy saját kutatása szerint. Az iPhone-ok elsődlegesen azért ilyen népszerűek a felújított eszközök piacán, mert az Apple különösen hosszú szoftveres támogatást nyújt hozzájuk.
Az elmúlt tizenkét hónapban több újítást is bevezetett a Rejoy: az Apple, Samsung, Huawei és Xiaomi okostelefonok mellett már bevizsgált és felújított Apple iPad táblagépek is elérhetők a kínálatban. Ezen kívül ősz óta a 12 hónapos alapgaranciát jutányos különdíjért akár további 1 vagy 2 éves, a Rejoynál érvényesíthető garanciával lehet bővíteni.
A korábbi negyven helyett nyár vége óta már 67-lépésből álló tesztet végeznek a Rejoy szervizében az oda beérkező összes készüléken – ezek során ellenőrzik a készülékek gyári szoftverének érintetlenségét, és minden hardveres funkcióját, illetve esztétikai állapotát is.
A Rejoy tervei szerint néhány héten belül elérhetővé válik az online áruhitel, így ennek révén a részletre történő készülékvásárlás is a Rejoynál. A szolgáltatás bevezetésétől a startup azt várja, hogy a korábbinál többen választanak majd nagyobb tudású, akár felső kategóriás készüléket a kínálatból.
A Rejoy piacterének egyediségét az adja, hogy kizárólag bevizsgált, megtisztított, és a cég munkatársai által egyedileg, stúdió körülmények között befotózott készülékek érhetők el rajta. Az eladók kizárólag a Rejoy-jal lépnek kapcsolatba, a beküldött eszközök bevizsgálását, tisztítását és értékesítését egyaránt maga a cég végzi. Az ügyfél még a készülék elküldése előtt kétféle becsült árat kaphat az eladni tervezett készülékére: egy alacsonyabb összeget, amelyet azonban 1-2 munkanapon belül átutal a Rejoy, illetve egy magasabbat, amelynek megérkezésig a telefon eladásáig, de legfeljebb 30 napot kell várnia az eladónak.
A végleges árat az ügyfelek a készülék tényleges, 67-lépésből álló szoftveres-hardveres bevizsgálása után ajánlja ki az ügyfeleknek a cég, de még ekkor is lehetőség van az elállásra, ekkor a Rejoy díjmentesen visszaküldi a telefont a tulajdonosának.
“A következő évre a Rejoynál azt a célt tűztük ki, hogy nagyobb mértékben önellátóvá tegyük a magyar operációnkat, vagyis a magyarországi vásárlók mintegy háromnegyedét hazai eladóktól beérkező készülékekkel szolgáljuk ki. Jelenleg harmadannyi készülék származik magyar eladótól, mint amennyit itthon is értékesítünk, ám a felújított eszközök forgalma olyan határozott ütemben nő, hogy 2024-ben ennek ellenére reálisnak tartjuk e cél elérését” – nyilatkozta a cég jövőbeli terveiről Blaumann Bence, a Rejoy.hu ügyvezetője.