A költözés igen összetett folyamat, mely olykor idegtépő is lehet. Már csak ezért is érdemes előre felkészülni rá! A fontos teendőkről könnyen megfeledkezünk akkor, amikor az egész életünk pár dobozban található. Ne hagyjuk ezt, tervezzük meg előre a teendőket!
Az értékesített ingatlan esetén fontos, hogy jelezzük a biztosító felé, hogy már nem mi leszünk a tulajdonosok a jövőben, azaz meg kell szüntetni a szerződésünket. Ugyanakkor ha egyúttal vásároltunk is egy új házat vagy lakást (ahogy az általában lenni szokott), akkor ott is fontos dolgunk lesz: a lakásbiztosítás megkötése!
Ehhez végig kell gondolnunk, hogy milyen értékű az ingatlan, milyen ingóságok vannak, illetve lesznek benne, valamint hogy mi mindenre terjedjen majd ki a szerződésünk. Ezt követően már lesz egy jól összeszedett listánk, aminek meg kell felelnie az új lakásbiztosításunknak. Így máris könnyebben fogjuk megtalálni azokat a feltételeket, melyek számunkra a legjobbak.
Gondoljuk végig, hogy milyen szerződéseink vannak, melyeket arra a lakásra kötöttünk, amiből épp elköltözünk. Milyen szolgáltatók vannak, ezekkel szerződtünk-e? Bizonyos esetekben (telefon, internet) akár magunkkal is vihetjük a szolgáltatást az új címünkre, ami előnyös lehet például a hűségidő miatt. De gondoljunk ne csak a közüzemekre, hanem olyanokra is, mint a lépcsőház-takarítás például, hátha volt ilyen is. Nem érdemes megvárni mindezzel azt, hogy megérkezzen az első felszólítás a nemfizetés miatt (mert nem láttuk az új címünkön a csekkeket például).