A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A Samsung márkaértékének jelentős növekedését AI-iparági fellendülése, különösen a készülékeken belüli mesterséges intelligencia területén betöltött kiemelkedő szerepe, és a félvezető ágazatban is tetten érhető versenyképessége eredményezte. A vállalat 2020-ban került először a legjobbak közé, négy év alatt pedig 62%-os növekedést ért el, és azóta is az egyetlen ázsiai vállalat, amely a világ öt legjobb márkája között szerepel.
„A mesterséges intelligenciát holisztikusan közelítjük meg, és az a célunk, hogy ezt a gyorsan fejlődő technológiát a Samsung felhasználók kezébe adjuk. A vállalat márkaértékének idei, jelentős növekedése főként ezirányú törekvéseinknek köszönhető – mondta YH Lee, a Samsung elnöke, és nemzetközi marketingigazgatója. – A jövőben még inkább azokra a tulajdonságra építünk majd, amelyet felhasználóink már megszerettek, és elvárnak tőlünk.”
A vállalat az eszközein elérhető mesterséges intelligenciáért, a továbbfejlesztett összekapcsolt élményekért és az AI-iparágban betöltött szerepéért kapta az elismerést
Az Interbrand szerint az alábbi tényezők növelték a Samsung márkaértékét:
• AI-technológiák bevezetése a legfontosabb készülékeiken, valamint az AI-iparágban betöltött szerepe.
• Az AI-alapú felületei és eszközei által kínált továbbfejlesztett összekapcsolt élmények.
• Az AI kiemelkedő szerepe a félvezető ágazatbéli versenyképessége alapján.
• Következetes márkastratégia megvalósítása a nemzetközi piacon.
• A fenntarthatóbb jövő iránti hosszú távú elkötelezettség.
A Samsung idén az AI Mindenkinek (AI For All) jövőképpel bővítette az AI-technológiájú termékportfólióját a még jobb felhasználói élményekért. A vállalat a Galaxy S24 széria bevezetésével a mobil AI terén is fontos szerepet tölt be, emellett AI-alapú processzorokkal és AI Felskálázás technológiával ellátott AI TV-ket, valamint a felhasználók mindennapi életét megkönnyítő Bespoke AI készülékeket mutatott be.
A Samsung bővíti a SmartThings ökoszisztémát, hogy egy olyan egységes csatlakoztatható élményt kínáljon, amely nemcsak saját, hanem különböző, harmadik féltől származó eszközökön is elérhető. Ez a kiterjesztés jelentős előnyöket foglalhat magába, amelyek túlmutatnak a kényelmes használaton, többek között az energiatakarékosság területén vagy a felhasználók életvitelében járulhatnak hozzá bizonyos változásokhoz.
A Samsung a félvezetőipar egyik vezető vállalataként jelentős beruházásokat hajt végre a kutatás-fejlesztés terén, hogy megfeleljen a növekvő AI-igényeknek. Olyan forradalmi memóriaeszközöket mutat be, – köztük a DDR5, a GDDR7, HBM3E, LPDDR5X, a 9. generációs V-NAND, Exynos SoC vagy a nagy felbontású képérzékelő, – amelyek megfelelhetnek a szerverek és az eszközök AI-igényeinek.
A vállalat márkastratégiáját a következetes márkaértékekért és az ügyfelekkel való kapcsolatépítésért ismerték el.
Emellett a Samsung a környezettudatos tevékenységek és kezdeményezések megvalósítására összpontosít, ennek érdekében pedig számos újrahasznosított anyagot alkalmaz különböző termékkategóriáiban. A vállalat nemzetközi kezdeményezésekben is részt vesz, és együttműködik az iparág vezető vállalataival, hogy ezáltal csökkentse – többek között – készülékei széndioxid-kibocsátását.
A Samsung fenntarthatóságért és a sokszínű vállalati kultúra előmozdításáért tett erőfeszítéseit szintén pozitívan értékelték.
Mobileszközök
• A vállalat a Galaxy S24 széria megjelenését követően a Galaxy AI technológiával a mobil AI korszak élvonalába állt.
• Új Galaxy AI élményeket kínált az egyedülálló Galaxy Z Fold6 és Galaxy Z Flip6 készülékek összehajtható élményével ötvözve.
• A Galaxy Ring és az új Galaxy Watch termékcsalád bevezetésével megerősítette pozícióját az egészségügyi mesterséges intelligencia területén.
Hálózat
• A virtuális rádiós hozzáférési hálózat (vRAN) és a nyílt rádiós hozzáférési hálózat (Open RAN) területén betöltött szerep megerősítése.
• A 6G műszaki szabványosítása terén betöltött szerepe.
• A technológiák következetes megújítása az 5G felhasználásának – köztük a streaming és a gaming – érdekében.
• Vállalati együttműködések megerősítése és a fenntarthatósági szempontok kommunikációja a Samsung hálózati technológiája kapcsán.
Kijelzők
• A tévék- és hangprojektorok nemzetközi piacán betöltött szerep megerősítése.
• Folyamatos forradalmi újítások olyan készülékekkel, mint például az AI TV készülékek, a MICRO LED kijelzők vagy a Music Frame.
• Még jobb vizuális élmény olyan technológiákkal, mint az AI Felskálázás vagy az Active Voice Amplifier Pro.
• Kiemelt gaming partneri pozíció különböző vállalati együttműködések révén.
• A biztonság és adatvédelem megerősítése a Samsung Knox révén.
Digitális eszközök
• A nemzetközi élvonalbeli szerep megőrzése olyan termékkategóriákban, mint a hűtőszekrények vagy a mosógépek, következetes termékinnováció és fejlett mesterséges intelligencia alapú képességek.
• Ügyfélközpontú érték és élmény nyújtása testre szabott AI készülékekkel.
• Hozzáférhetőbb eszközök automatikus ajtónyitással és továbbfejlesztett Bixby hangvezérléssel.
• Jelentős előnyök kínálása – többek között a SmartThings AI Energia üzemmód révén –, valamint a SmartThings csatlakoztatható élményének kiterjesztése világszerte.
Félvezetők
• Az iparág első GDDR7 DRAM, HBM3E DRAM, LPDDR5X DRAM és 9. generációs V-NAND eszközeinek bemutatása, a piaci szerep megerősítése az AI korszakában.
• Következetesen fejlődő AI-technológiák, például az ISOCELL Auto 1H1 érzékelők, amelyeket az önvezető járművek fejlesztéséhez optimalizáltak.
• Megfelelés az ügyfelek elvárásainak kivételes B2C SSD termékekkel, például a 990 EVO és az SSD T9 bevezetésével.
Az Interbrand Best Global Brands listáját az egyes márkaértékek értékelése alapján állították össze, amely a vállalat pénzügyi teljesítményének, a márka vásárlásokra gyakorolt hatásának és a márka versenyképességének (stratégia, empátia, differenciálás, vásárlói elkötelezettség, következetesség, bizalom) átfogó elemzésén alapul. Ez a – nemzetközileg egyik legnagyobb múltra visszatekintő – márkaérték-becslés széles körben elismert értékelésnek minősül.