Lefutott a 2025-ös év első alap-algoritmus frissítése (március 13-27.), de azóta újabb mozgásokat is lehet észlelni. Nézzük kik a nyertesek és kik a vesztesek és mi mindennek a tanulsága? Ha szeretnéd az iteseo.hu oldalon te is rá tudsz nézni a TOP500 magyar oldali organikus forgalomváltozására. Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője mutatja a részleteket.
A mafab.hu egyértelműen nyertesnek tűnik, miközben a port.hu ellenkező irányú mozgást mutat:
mafab.hu
port.hu
Mind a kettő rendkívül erős márka ma már, rengeteg hivatkozó linkkel. Ugyanakkor a mafab.hu esetében sokkal több fejlesztés történt és ma már jobb felhasználói élményt ad, mint a port.hu. Talán ez lehetett a döntő a két oldal között.
A tanulság azonban az, hogy még a legerősebb linkprofil és brand sem lehet biztonságban, ha van egy nálad jobban teljesítő versenyző. A helyezései elsősorban a hasonló kulcsszavakra veled versenyző oldalak függvénye, nem pedig egy általános linkprofil vagy branderősségé.
Ezt erősíti a filmkatalogus.hu csökkenő forgalma is, ami felett már eljárt az idő, de nagy segítséget jelenthet a sok felhasználói aktivitás az oldalon:
A két legnagyobb versenyző a webbeteg és a házipatika.com
A hazipatika.com kisebb mértékű csökkenést mutat:
A webbeteg.hu viszont elindult határozottan felfelé:
Az egeszségkalauz.hu egy kicsit szépített, de ez csak szépségtapasz az elmúlt időszak vesszőfutása után:
Az oldalak közül a hazipatika.com rendelkezik a legmagasabb organikus forgalommal, de az egészségügyi témák mellett már olvashatunk a legkönyebben tanítható 5 kutyafajról is. Azaz a domain relevanciája gyengül. Ez organikus forgalomban kifizetődő stratégia egy ideig, hiszen a domain ereje miatt könnyen rangsorol bármilyen témában, kérdés, hogy hosszú távon vajon lesz-e ennek hátrány a relevancia gyengülése miatt. Most épp csökkenőben a forgalom, de még így is messze előzi a webbeteget – igaz a forgalom jelentős részét nem egészségügyi téma (is) adja.
Az elmúlt időszak egyik nagy nyertese az Openstreetmap.hu, ami nagy organikus forgalomemelkedést mutatott be, és némi visszaesés után a mostani Core-frissítés végén ismét jelentősen erősödött:
Az oldal elsősorban konkrét lokációnevekre ( pl. Blaha Lujza tér) rangsorol jól. És ez érthető is, mivel ezekre a keresésekre elsősorban szöveges találatok vannak, és ennél a térképes találat vélhetően jobban lefedi a felhasználói igényt.
Nagyon érdekes a nagyon hasonló szolgáltatást nyújto terkepem.hu oldal forgalma, ami szinte ugyan olyan mintázatot követ:
A két oldal együttmozgása jól mutatja, hogy olykor a te forgalmadat sem az befolyásolja, hogy a weboldalad jó-e avagy sem, hanem, hogy a Google adott típusú keresőkifejezésekre milyen típusú találatokat favorivál. Ez az un. intent-shift jelensége amiről már több alkalommal beszéltem.
A Jelentese.hu oldal nagy felfutás után nagyon erősen visszaeső forgalmat mutat. A topidőszakban elért 340 ezres organikus forgalom mára 70 ezer környékire csökkent a Semrush adatai alapján, bár a mostani frissítés egy minimális emelkedést mutat.
Az oldal visszaesése mögött több tényező is állhat: a relevancia gyengülése (túl sok témában fogtak bele) a gyakran gyenge tartalom, a sok reklám, a megjelenő konkurencia és a brandkereséek/direkt forgalom gyenge volta.
A kertes oldalak közül a megyeriszabolcskerteszete állócsillagként emelkedik ki.
Viszont tovább folytatódik az egykor népszerű kertes oldalak hanyatlása:
Ez nem véletlen, rengeteg új kertes blog és magazinoldal jelent meg a piacon (nem mellékesen AI szövegekkel). A régebbi oldalakon a reklámok túlsúlya, vagy a nem frissített vagy vékony tartalom már nem elegendő. Erről korábban írtam részletesen.
Az AI alapú és reklámra alapozott oldalak jövője is kérdéses, íme erre egy példa a múltból:
A kertes blogoldalakat az intent-shift is sújtja, egyre erősebb pozícióban jelennek meg a növénynév kereséseknél a webáruházak, ez jól látszik a kertes webshopok organikus forgalmának emelkedésén is. És még egy példa az intent shiftre:
oazis.hu webáruház:
fitoland.hu
Mind a kettőnél igen hasonló az organikus forgalom trendje, ez is arra utal, hogy nem egy-egy weboldal minősége, linkprofilja a meghatározó bizonyos esetekben, hanem hogy milyen típusú találatokat akar látni a Google a találati listán.
Éppen ezért egy Core frissítés során nem csak a saját oldaladra kell fókuszálni, hanem arra is, hogy a kulcsszavaidra, milyen típusú oldalak kerülnek előre a találati listán.
A mostani frissítés egyik nagy vesztese a starity.hu:
A szegmens nem ismerem igazán így csak tippelni tudok mi állhat a visszaesé mögött: az elavult design, a sok reklám és a hirtelen esés mögött vélhetően a találati listán ismét az intent-shift, a nagy számú instgram, facebook és wikipédia oldal, valamint a sztárnevekhez kapcsolódó tudásgráf és vezető hírek, amit a Google közvetlenül szolgál ki. Mindez érdekes mert hazai hasonló versenytár nincs, a bulvárlapok nem készítenek adatlapokat a sztárokról, de nyilván az adott színész saját Insta, vagy FB oldala erős vetélytárs.
Szintén nagy vesztese az elmúlt időszaknak a zooplus.hu és itt egy szélesebb időtávot mutatok be, mert így látványosabb a jelenség:
A zooplus korán használta ki, hogy webáruházként és erős linkprofillal az állatos információs keresésekre jó helyezéseket tud elérni. A kezdetekkor még csak kevés és gyenge versenyzők voltak a találati piacon. Azóta azonban megjelentek komoly új versenyzők, például a dogx.hu:
vagy a kutyakajas.hu, amelyik szintén tartalmakat készített például a kutyafajtákra.
Vagy a petchef.hu
A zooplus hanyatlása egyértelműen mutatja, hogy a sok új, minőségi versenyző megjelenése is erodálhatja az organikus forgalmat és nem feltétlenül azért mert valamit rosszul csinálunk, hanem mert van hasonló szintű játéko(ok) akik korábban nem vetélkedett velünk a találati listán.
Remélem ez a pár példa segített értelmezni a találati lista mozgását egy-egy Core-frissítés során. Még zárszóként annyit, hogy március 30-április 2.-án is jelentős mozgások voltak a találati listán, már függetlenül a Core frissítéstől. A SEO Klub heti hírösszefoglalójában írtam is róla. Íme, néhány saját oldalam mozgása:
Volt egy visszaesésem is:
Amiről kiderült, hogy egy technikai hiba miatt a Google nem tudta elérni a robots.txt és emiatt elkezdte az indexből kiszedni az oldalaimat és emiatt történt a visszaesés:
A visszaesések mögött tehát nem mindig a Google áll, lehet néha egyszerű technikai hiba, de emiatt is érdemes odafigyelni a visszaesésekre.
English Summary
The first Google core algorithm update of 2025 (March 13–27) caused notable shifts in organic traffic for Hungarian websites. Winners like mafab.hu and webbeteg.hu gained visibility due to better UX and content relevance, while others like port.hu, hazipatika.com, and starity.hu saw declines. Emerging competitors, changing user intent (intent-shift), and technical issues (e.g., robots.txt errors) all played key roles. The analysis emphasizes the importance of monitoring SERP trends, not just focusing on one’s own website.