Xiaomi újabb rekordokat dönt: robusztus növekedés minden kulcsterületen

Kütyü Magazin, 2025. augusztus 21. 14:26

A Xiaomi Vállalatcsoport (Xiaomi Corporation – a továbbiakban “Xiaomi” vagy “Vállalatcsoport”), a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2025. június 30-án zárult második negyedéves időszakra vonatkozóan.

 

• A Xiaomi árbevétele 2025 második negyedévében elérte a 116 milliárd jüant, ezzel a harmadik egymást követő negyedévben haladta meg 100 milliárd jüant. A kiigazított, adózott nyereség 75,4 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest. 

• Az “Ember x Autó x Otthon” okos ökoszisztémát magába foglaló stratégia mentén működő Xiaomi mindhárom fő termékköre – okostelefonok, elektromos autók és okosotthon eszközök – robusztus növekedést ért el a második negyedévben. Az okostelefon-üzletág bevétele 45,5 milliárd jüan volt, a szállítások nyolc egymást követő negyedévben bővültek, és a Xiaomi húsz egymás utáni negyedévben szerepelt a TOP 3-ban ebben az üzletágban. Az IoT és életmódtermékek szegmense új bevételi rekordot állított fel 38,7 milliárd jüannal, miután az üzletág bevételei 44,7 százalékkal növekedtek az előző év azonos időszakához képest. Ehhez nagyban hozzájárult az intelligens háztartási gépek eladásából származó bevételek 66,2%-os növekedése. Az intelligens elektromos járművek, mesterséges intelligencia és egyéb új kezdeményezések szegmensének bevétele 21,3 milliárd jüant tett ki, 234 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Az elektromos járművek bevételei önmagukban először haladták meg a 20 milliárd jüant, ami jelentős mérföldkőnek számít az üzletág számára.

 

 

• Az okostelefonok 20 egymást követő negyedévben megőrizték helyüket a három legnagyobb gyártó között: A globális okostelefon-piacon a második negyedévben tapasztalható nyomás ellenére a Xiaomi okostelefon-üzletága mind Kínában, mind külföldön stabil maradt. Globálisan 42,4 millió eszközt szállított le a 45,5 milliárd jüan bevételt generáló üzletág, a Xiaomi teljes piaci részesedése a leszállított mennyiség alapján 14,7 százalékot tett ki a negyedév végén.

• A Xiaomi táblagép-üzletága az időszakban továbbra is erős növekedést mutatott. A Canalys adatai szerint a Xiaomi globális táblagép-szállítmányai 42,3%-kal nőttek az előző évhez képest, ami a világ öt legnagyobb gyártója közül a leggyorsabb növekedés. A TWS fülhallgatók szállítmányai globálisan a 2. helyet, Kínában pedig az 1. helyet szerezték meg.

• Az internetes szolgáltatások felhasználói bázisának folyamatos bővülésével mind a globális, mind a kínai kontinentális MAU (havi aktív felhasználók) új rekordmagasságokat ért el. 2025 júniusában a globális MAU elérte a 731,2 milliót, ami 8,2%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

• A Xiaomi több áttörést is elért a mesterséges intelligencia nagy nyelvi modelljeinek területén. Májusban a Xiaomi hivatalosan is kiadta és nyílt forráskódúvá tette multimodális nagy nyelvi modelljét, a Xiaomi MiMo-VL-7B-t. Júliusban összesen 12 nagy nyelvi modellekről szóló tanulmánya került elfogadásra a legrangosabb nemzetközi konferenciák, köztük az ICCV 2025 és az ACL 2025 publikációs listájára, amelyek a terület legújabb innovációit tükrözik.



English Summary

Xiaomi reported strong financial results for Q2 2025, with revenue reaching ¥116 billion and adjusted net profit growing by 75.4% year-over-year. The company saw robust growth across its three core segments—smartphones, electric vehicles, and smart home devices—driven by its “Human x Car x Home” ecosystem strategy. Notably, EV revenues surpassed ¥20 billion for the first time, and global monthly active users hit a record 731.2 million. Xiaomi also made significant strides in AI, publishing 12 research papers on large language models at top international conferences.