Spotify és YouTube 2024: így hallgatjuk a zenét itthon

Kütyü Magazin, 2025. szeptember 15. 10:21

Csupán öt külföldi előadó került fel a magyarok Spotify-top20-as listájára, míg a YouTube-on egyetlen nemzetközi sztár sem tudta beverekedni magát az ország legnépszerűbb énekesei közé. Ezt támasztja alá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatása, amely a YouTube és a Spotify 2024-es slágerlistáit vizsgálta, és rámutatott arra is, hogy az online térben népszerű előadók dalai egyre gyakrabban kerülnek be a hazai rádiók műsorába.

 

A tavalyi évhez hasonlóan a magyar közönség most is hazai előadóit hallgatta legszívesebben. Azahriah és DESH továbbra is uralta a 2024-es zenei toplisták élét, a magyar művészek pedig a Spotify nemzetközi listáját vezető Billie Eilisht és Sabrina Carpentert is megelőzték.

Világszinten a Spotify-felhasználók legtöbbet a fiatal énekesnő slágereit streamelték, összesen közel 6 milliárd alkalommal. Billie Eilish „Birds of a Feather” című dala volt a legnépszerűbb globális sláger, mintegy 1,8 milliárd lejátszással, míg Sabrina Carpenter „Espresso” című száma csupán 650 ezer streammel maradt le. A YouTube világranglistáján ROSÉ és Bruno Mars „APT.” című dala vezetett, közel 1,4 milliárd lejátszással.

A Kárpát-medencében viszont látható, hogy a külföldi előadók népszerűsége csökkent a magyar hallgatók körében. A „legkapósabb” énekes továbbra is Azahriah volt, aki szóló számaival több mint 50 millió lejátszást ért el, és három formációval is bekerült a top20-ba. Azahriah, DESH és Young Fly közös dala, a „PANNONIA” 2024-ben mind a Spotify-on, mind a YouTube-on a leghallgatottabb hazai sláger lett, több mint 35 millió lejátszással a két platformon összesen. A YouTube-on DESH szólóban 305 millió, Azahriah pedig 277 millió megtekintést ért el.

 

Freepik 

A külföldi előadók közül a magyar Spotify-felhasználók Billie Eilisht kedvelték a leginkább, dalait több mint 11,5 milliószor játszották le. A YouTube-on a hazai közönség az Eminem-dalokat hallgatta leggyakrabban, mintegy 38,5 millió alkalommal. Az ország kedvenc külföldi slágere a Spotify-on Artemas „I like the way you kiss me” című száma volt több mint 7 millió lejátszással, míg a YouTube-on a Disturbed „The Sound of Silence” című dala vezetett közel 16,5 millió megtekintéssel.

Az NMHH tanulmánya hangsúlyozza, hogy az online térben népszerű előadók egyre gyakrabban jelennek meg a rádiók kínálatában, ugyanakkor egyes művészek még mindig jóval kevesebb sugárzást kapnak, mint amennyit az online hallgatottságuk indokolna. A rádiós top20-ba például csupán a Follow The Flow került be az interneten népszerű előadók közül, miközben Azahriah „Csak” 16 ezer alkalommal volt hallható a 144 hazai adón a teljes év során, holott online 61 milliószor streamelték, így a rádiós toplistán csak a 24. helyet foglalta el.

A tanulmány arra is emlékeztet, hogy bár a rádiók igyekeznek követni a hallgatói ízlést és műsorra tűzni a népszerű slágereket, bizonyos dalok – például az obszcén szövegek vagy a célközönség eltérő preferenciái miatt – gyakran kimaradnak a repertoárból, még akkor is, ha online rendkívül kedveltek.

A világ és a magyarok 2024-es Spotify- és YouTube toplistái, valamint a médiahatóság teljes tanulmánya már elérhető az NMHH honlapján.

 

English Summary

In 2024, Hungarian audiences overwhelmingly favored local artists on streaming platforms, with only a few international stars making it onto Spotify’s top 20 and none on YouTube’s list. Azahriah and DESH dominated both platforms, surpassing global artists like Billie Eilish and Sabrina Carpenter. Popular online songs are increasingly appearing on domestic radio, though some hits remain underrepresented despite high streaming numbers. The study by Hungary’s NMHH highlights that while the country’s music taste is evolving online, radio playlists do not always fully reflect these trends. Overall, Hungarian listeners continue to strongly support their homegrown talent over international acts.