Az LG formatervezési innovációi taroltak a nemzetközi versenyeken

Kütyü Magazin, 2025. szeptember 24. 16:40

Az LG Electronics (LG) ismét jelentős nemzetközi elismerésekben részesült formatervezési újításaiért: a vállalat idén összesen 100 díjat nyert el a három legnagyobb presztízsű dizájnversenyen – a Red Dot Design Awardon, az iF Design Awardon és az International Design Excellence Awards-on (IDEA).

 

A 2025-ös Red Dot Design Award márka- és kommunikációs kategóriájában az LG 12 díjat söpört be. Elismerést kapott többek között az LG ThinQ okosotthon-platform és a webOS okostelevíziós rendszer kiemelkedő UX-dizájnja, valamint az LG Furon mesterséges intelligencia ügynökének logója, amely a technológia emberközeli, gondoskodó oldalát jelképezi.

A Red Dot három területen – termékdizájn, dizájnkoncepció, valamint márka- és kommunikációs dizájn – díjazza az innovációt. Az LG mindhárom kategóriában eredményes volt, sőt, a „Best of the Best” címet is elnyerte. A termékdizájn kategóriában 35 díjat gyűjtött be, többek között hűtőszekrények, mosó- és szárítógépek, televíziók, légkondicionálók, légtisztítók, audioeszközök, monitorok és kereskedelmi robotok formatervezéséért. A dizájnkoncepció kategóriában a vállalat belső startupja, a My Taste Company, a DUOBO kapszulás kávéfőzővel nyerte el a legnagyobb elismerést, amely személyre szabott és kényelmes kávékészítést kínál.

 

 

Az amerikai Ipari Formatervezők Szövetsége által szervezett IDEA díjátadón az LG további 16 elismerést kapott. Különösen nagy visszhangot keltett az LG SIGNATURE OLED T – a világ első átlátszó, teljesen vezeték nélküli OLED tévéje –, amely immár mindhárom neves versenyen díjat nyert. Az IDEA zsűrije többek között az LG SIGNATURE InstaView hűtőszekrényt, az LG ARTCOOL légkondicionálót, a hordozható LG StanbyME 2 kijelzőt és a Furon logóját is jutalmazta.

Az áprilisban kihirdetett iF Design Awardon az LG 36 díjjal gazdagította gyűjteményét, köztük egy arany minősítéssel. A vállalat a termékdizájn, kommunikáció, UX, UI és csomagolás kategóriákban ért el sikereket. Díjazott lett többek között az AI-alapú LG ThinQ ON otthoni központ, a prémium LG QNED televízió, valamint az LG ThinQ Character és az LG Iconography, amelyek barátságos, intuitív felhasználói élményt nyújtanak.

 

 

Az LG a „Better Life for All” („Egy jobb élet mindenkinek”) vízió jegyében újradefiniálja a dizájnt: célja, hogy termékei és szolgáltatásai minél intuitívabbak, inkluzívabbak és elérhetőbbek legyenek. A vállalat mélyreható kutatásokra támaszkodik a fogyasztói igények feltárásában, és integrált technológiai-dizájn megoldásokkal teremt egyedi élményt minden kapcsolódási ponton.

„Életmód-központú formatervezési szemléletünkkel és az innováció iránti elkötelezettségünkkel továbbra is olyan megoldásokat kínálunk, amelyek nemcsak a kényelmet növelik, hanem érzelmi szinten is megszólítják a felhasználókat” – hangsúlyozta Chung Wook-jun, az LG vállalati formatervezési központjának vezetője.

 

English Summary

LG Electronics (LG) has earned major global recognition for its design innovations, collecting a total of 100 awards in 2025 across the Red Dot Design Award, iF Design Award, and International Design Excellence Awards (IDEA). At Red Dot, the company received accolades in product, concept, and brand & communication design, including the prestigious “Best of the Best” title for its DUOBO capsule coffee machine. LG’s groundbreaking SIGNATURE OLED T, the world’s first transparent and truly wireless OLED TV, was honored at all three competitions. Additional award-winning products include LG’s ThinQ smart home platform, the SIGNATURE InstaView refrigerator, and the StanbyME 2 portable display. With these achievements, LG reinforces its “Better Life for All” vision, creating designs that are more accessible, intuitive, and emotionally engaging for consumers worldwide.