
Az okostelefonok fejlődése következtében a plasztik hitelkártya
hamarosan ugyanolyan elavult lesz Amerikában, mint a bakelitlemez, a
digitális fizetés területén a radikális átrendeződés már 2011-ben
elkezdődik - jelentette a CNNMoney.
Az iPhone-, Droid- és BlackBerry- tulajdonosok már ma is tudnak
készülékeik segítésével hot dogot venni a focipályákon, vagy fizetni a
Starbucks kávézólánc üzleteiben, de az év végére a várható, a
szolgáltatók által előre jelzett sokmilliós eladásoknak köszönhetően
erősen fellendül a mobiltelefonos vásárlások száma.
Az Egyesült Államokban a mobiltelefonnal végrehajtott
számlakiegyenlítések és átutalások értéke 2015-re eléri a 215 milliárd
dollárt, ezen belül a közvetlenül telefon történő fizetés értéke eléri a
22 milliárd dollárt - állítja az Aite Group felmérése. Tavaly e két
tranzakciótípusnál az első esetben a vonatkozó adat 16 milliárd dollár
volt, a másikban pedig még csak nem is volt mérhető.
"Határozottan hiszem, hogy a mobilpénztárca végeredményben átveszi
plasztikkártya helyét" - jelentette ki Jane Cloninger, az Edgaer Dunn
& Co. pénzügyi szolgáltatásokra szakosodott cég igazgatója.
A kontaktmentes mobil fizetéssel jelenleg olyan óriáscégek
foglalkoznak, mint a Visa, a MasterCard, a Google, a Bank of America,
Citibank és a U.S. bank. Több közülük azt tervezi, hogy a rendszert még
az idén bevezeti.
Az AT&T, a T-Mobile és a Verizon telekommunikációs gigásztrió a
Discover és a Barclays bankkal összefogva novemberben létrehozta az Isis
nevű céget, hogy konkurenciát teremtsen a hitelkártya-vállalatoknak.
Az Isis egyszerre több kártya szolgáltatásait egyesíti, s lehetővé
teszi a felhasználó számára számláinak kezelését, valamint kuponok és
törzsvásárlói pontok fogadását. Középtávon a szolgáltatás
helyettesítheti majd a biztosítási kártyát, a jogosítványt és
gyakorlatilag az egész irattárcát.