Az Apple május 28-án Amerika után kilenc másik országban is piacra dobta az iPad mini tablet számítógépet, hétfőn pedig arról számolt be, hogy máris elérte a 2 milliós eladási példányszámot a készülékkel.
Az iPad április 3-a óta kapható a tengerentúlon és alig 28 nap alatt egymillió darab kelt el belőle. A nemzetközi premier éppen a hatalmas amerikai kereslet miatt közel egy hónapot csúszott, pénteken azonban végül piacra dobták a készüléket Franciaországban, Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban, Ausztráliában, Japánban és Kanadában is. Az Apple mini tablet rögtön az összes verzióban kapható az új piacokon, és a megszokott módon jóval drágább Európában, mint az Egyesült Államokban. A 16 GB-os alapgép 499, a 32 GB-os 599, míg a 3G mobil szélessávú kapcsolattal ellátott 64 GB-os változat 829 euró a kontinensen, ami átszámítva 109, 131 és 181 eurós különbséget jelent a tengerentúli árakhoz képest.
Az Apple arról nem számolt be, hogy a kétmilliós forgalomhoz mennyiben járult hozzá az új piacokon történő hétvégi bevezetés. A tervek szerint júliusban újabb 9 országban, így Ausztriában, Belgiumban, Hollandiában, Írországban, Luxemburgban, Mexikóban, Szingapúrban és Új-Zélandon is árusítani kezdik a készüléket. A magyarországi premierről egyelőre nincs információ.