Az Apple saját közleménye szerint mintegy 300000 iPad mini-tablet
számítógépet értékesített az első napon, amivel a cégnek sikerült
felülmúlnia még az iPhone kezdeti sikerét is.
Az Apple április 3-án, szombaton dobta piacra a készüléket Amerikában,
és habár a boltok többsége a Húsvét miatt vasárnap és hétfőn zárva
tartott, egyes üzletek nyitva voltak, így a teljes ünnepi forgalom még a
társaság által közöltet is meghaladhatja. A fenti szám egyébként az
előrendeléseket is tartalmazza. Elemzők korábban éppen ez utóbbiak
alapján 250 és 350 ezer darab közötti eladásokat prognosztizáltak a
nyitó hétvégére. A nagy kérdés nyilvánvalóan az, hogy az iPad hosszú
távon is ilyen sikeres marad-e, akárcsak az iPhone, vagy pedig a mostani
vevők többsége inkább a megrögzött Apple-rajongók és megszállott
kütyü-vásárlók közül került ki, a szélesebb tömegek azonban továbbra is
megmaradnak a megszokott noteszgépeknél, netbook-oknál és
e-könyvolvasóknál. Jelenleg a Wall Street elemzői azt jósolják, hogy az
Apple nagyjából 5 millió iPad-et fog eladni az első évben.
Az Apple a készülék-eladási adatok mellett azt is közölte, hogy az
iPad-felhasználók az első nap folyamán mintegy 1 millió alkalmazást
töltöttek le az újfajta táblagéphez az App Store-ból, míg az
iBookstore-ból hozzá vásárolt elektronikus könyvek száma elérte a 250
ezret. A hírek hatására az Apple, illetve az iPad alkatrész-beszállítók
részvényei is drágultak a tőzsdéken.