Piacvezető a GARMIN

Kütyü magazin, 2009. március 26. 19:08
A GPS-gyártó a gazdasági nehézségek ellenére is növelte piaci részesedését
Budapest, 2009. március 26. - Immár második éve piacvezető a személyi navigációs készülékek piacán a GARMIN. A cég 2008-ban növelte piaci részesedését az előző évihez képest, s immár Magyarországon is GARMIN GPS-készülékből értékesítenek a legtöbbet – ez derül ki a technológiai piacot kutató független cég, a Canalys, valamint a Gfk Hungária kutatási eredményeiből.

A Canalys felmérése szerint a GARMIN 27,5%-ról 32,9%-ra emelte piaci részesedését 2008-ban a hordozható navigációs készüléket (PND) piacán. A kutatás nem tért ki a GARMIN más jelentős termékszegmenseire, mint az outdoor-, fitness-, hajós és repülős készülékek, amelyek eladási adatai tovább erősítik a vállat világszintű vezető pozícióját.

Minden termékeladási adatot összevetve a GARMIN 2008-ban 16,9 millió készüléket értékesített, amely 38%-os növekedést jelent a 2007-es évhez viszonyítva. Az egyre súlyosbodó gazdasági helyzet ellenére a vállalat 3,49 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el 2008-ban, ami 10%-os növekedést jelent a korábbi évhez képest.

"Két éve a világ minden táján az emberek leginkább a GARMIN készülékeit választják a többi márkával szemben, hogy segítse őket a navigációban" - nyilatkozta Cliff Pemble, a GARMIN elnöke és operatív vezetője. "A GARMIN 20 éve elkötelezetten azon fáradozik, hogy vásárlóinak piacvezető újításokat, minőséget, értéket, egyszerű használatot és megfelelő szakmai hátteret biztosítson. Napjaink gazdasági recessziója ellenére hiszünk abban, hogy az egyre növekvő piaci részesedésünk megerősíti vállalatunkat, és arra ösztönöz minket, hogy folytassuk a prémium termékek értékesítését, s tovább növekedjen a GARMIN készüléket használók népes tábora."

A nemzetközi trendet igazolja, hogy Magyarországon is a GARMIN autós navigációs készülékeiből értékesítették a legtöbbet 2008-ban: az eladott darabszámokat tekintve 24,5%-os a GARMIN piaci részesedése, a TMC forgalmi információs szolgáltatás vételére alkalmas készülékek között pedig 29,9%. GARMIN célja, hogy a gazdasági válság egyre inkább érezhető hatásai ellenére megőrizze vezető pozícióját a magyarországi piacon.

A GARMIN-ról:
Leányvállalatain keresztül a Garmin Ltd. navigációs, kommunikációs és informatikai készülékek és berendezések tervezésével, gyártásával, forgalmazásával és értékesítésével foglalkozik, amelyek túlnyomó részben a GPS-technológiát alkalmazzák. A Garmin vezető pozíciót élvez a fogyasztói és általános repülési GPS-piacokon, és a termékeit felhasználják a repülés, tengeri közlekedés, szabadtéri sportok, autózás résztvevői, illetve a különböző vezeték nélküli és OEM alkalmazások. A Garmin Ltd. a Kajmán-szigeteken bejegyzett cég, főbb leányvállalatai pedig az Egyesült Államokban, Tajvanon és az Egyesült Királyságban működnek. További információkért kérjük, keresse fel a Garmin médiacentrumát a www.garmin.co.uk/mediacentre oldalon. A Garmin a Garmin Ltd. bejegyzett védjegye.

Kapcsolódó cikkek: