De hogyan működik a folyamatos internetkapcsolat ekkora sebességnél, miközben a vonatok hidak alatt és alagutakon haladnak át, vagy épp megállnak az állomásokon? A megoldáshoz földi és &8211; a nyílt pályán való haladáskor – műholdas adatátviteli rendszerek kombinációjára van szükség. Az adatátjátszó műhold szerepét az Eutelsat Atlantic Bird-2 holdja látja el, amellyel az adatforgalom egy speciális, a vonat egyik kocsija tetején elhelyezett antennán keresztül bonyolódik. Az antennának automatikusan és pontosan kompenzálnia kell a vonat haladása miatt fellépő látóirány-változást. Ebben egy másik műholdas alapú technika, a GPS helymeghatározás van a rendszer segítségére. Az adatátvitelt úgy kellett megoldani, hogy a speciális vasúti körülmények (pl. a sebesség, a rázkódás, a felsővezeték-rendszertől származó zavaró elektromágneses interferencia) mellett is megbízhatóan működjön.
Ha sikeres lesz a próbaüzem, a franciák a jövő évtől kezdve fokozatosan a TGV egyre kiterjedtebb vonalhálózatán vehetik igénybe a drótnélküli internetkapcsolat áldásait – immár külön díjazás fejében.
Forrás: ŰRVILÁG hírportál
Kapcsolódó cikkek: