Mikor kicsomagoltam, nem ért különösebb meglepetés. A kis dobozban volt egy készülék, szivargyújtós töltő, passzív tartó, adatkábel, némi papír és CD. Először bosszankodtam azon, hogy miért nincs hálózati töltő, de rögtön eszembe jutott, hogy a navigáción kívül semmi nincs a készüléken, így a töltő fölösleges lehet. Ha valakinek nagyon hiányzik, beszerezhet egy hálózati adaptert a szivargyújtós töltőhöz.
A doboz hátoldalán olvasható:- Új MioMap 2008
- Felhasználóbarát kezelői felület
- Gyorsabb útvonaltervezés, újratervezés
- Gyorsabb GPS Fix vevő
A doboz tartalma extráktól mentes.A Mio Moov 200 szemrevaló kis kütyü, a kijelző jól látható és átlátható, a szövegbevitel viszont nehézkes. Köszönhető a ceruza hiányának, és a kis betűmezőknek. A passzív tartó rövidre sikeredet, én örültem neki, de egy nagyobb személy- esetleg teherautóban ez problémás lehet. Jó hír, hogy a tápellátást biztosító madzagja elég hosszú, így arra nem lehet panasz!
Első bekapcsoláskor ez a kép fogad.De ne húzzuk tovább az időt, jöjjön a navigálás! Első próbálkozásom a hazavezető úton volt. Gondoltam már jól ismerem, nem érhet meglepetés. Természetesen nem így volt. Általam teljesen ismeretlen úton akart vezetni, keverte a jobb és bal irányokat, de végül hazatalált... Másnap folytattam, ekkor a munkahelyemre vettem az irányt. Úgy döntöttem, hogy a készülékre bízom magam. A Szentendrei útra rátérve, a felüljáróra kellett volna felhajtanom, ami balra tartással lett volna lehetséges. A készülék egy sürgetőbben kérte, hogy tartsak jobbra, majd amikor ennek ellenére felhajtottam, a felüljáró ívét kanyarnak vélte, és utasított a balra kanyarodásra...
A kezelői felület nem bonyolult......bár mindazok számára idegen lehet...Az is megfigyelhető, hogy újratervezésnél nem szól, csak teszi a dolgát. Ez számomra nem volt probléma, ízlés dolga, az iGO-nál gyakran bosszant a folyamatos újratervezés felkiáltás, itt ez elmaradt. Az meg egyenesen vicces, vagy a Közlekedés Rendészet kérése, hogy szinte sehol nem találja el a sebességhatárokat.
...akik már másfajta felépítéshez szoktak!
A rövid teszt, inkább próba, tanulságai:- Kezelői felület jól használható, de inkább azoknak, akik első készüléküket üdvözölhetik a Mio Moov 200-as kütyüben. Van még hova fejlődnie, de az iGO szakítás óta eltelt idő bizonyára kevés volt a szoftver fejlesztésére és tesztelésére, azért használható.
- A térképi lefedettséggel nem volt gondom, igaz csak Budapesten kocsikáztam.
- Komoly hiba a jobb és bal irányok keverése, valamint az út ívét kanyarnak érzékelése.
- A sebességhatárok szűkebbre szabása hiba ugyan, de ezzel még együtt lehet élni...
- Érdekes útvonaltervezése van, számomra kiismerhetetlen maradt. Egy pl.: A célállomás az Örs vezér tere, már a Nagy Lajos Király úton vagyok (egyenesen kb. 3 km a célig), és folyamatosan jobbra akar elterelni...
- A GPS vevő gyorsan fog jelet és nem ereszti. A GPS jel sehol nem hagyott cserben!
A térkép a legfrissebbek közül való, sokan mégis hiányosnak érzik!A szövegbevitel, ceruza híján, picit nehézkes. A 2D és 3D közt nem sok a különbség...Jó hír, hogy a forgalmazó is érzi, valami nem stimmel a szoftverrel. Kiadott egy tájékoztatást, amiben cáfolja azon híreszteléseket, ahol a készülék hibáiról írnak. Sajnos a hibák megvannak, de egy szoftverfrissítéssel orvosolhatók lennének. Várjuk a frissítést!
Az utóbbi időben több híresztelés, hír, készülékteszt- és bemutató is napvilágot látott a Mio új Moov szériás készülékeinek tapasztalt hiányosságairól, vélt hibáiról és azok „szörnyű” következményeiről. Az LCP Systems Kft., mint a Mio termékek magyarországi hivatalos márkaképviselete a vásárlók megnyugtatása és a valóság felfedése végett kénytelen a legtöbb hasonló jellegű információt cáfolni.A kritikák leginkább a térképek adatbázisát, a készülékek tudását és a szoftver használhatóságát érintik. Ami a térképeket illeti: a jelenleg használt adatbázis mind Nyugat-, mind Kelet-Európa esetében a legtöbb esetben ugyanolyan lefedettséget biztosít, sőt némely esetben jobb is (Horvátország 15, Görögország 5%-kal nagyobb lefedettségű és belekerült Szlovénia térképe is, ami eddig egyáltalán nem volt megtalálható a készülékekben)! A térképek jellemzően 2007 év végi vagy 2008 januári adatokkal dolgoznak, ami szintén a legfrissebbek közül való. Frissítések ősszel elérhetőek lesznek ingyenesen, mely akár otthon akár szervizünkben elvégezhető vásárlóink részére! A készülékek tudása sok tekintetben kimagasló és előremutató: a POI- illetve címkereső megoldás nagyon rugalmasan és egyszerűen használható. Fonetikus billentyűzet, InstantFixII technológia (melynek segítségével 5x gyorsabban találja meg a műholdakat a készülék bekapcsolás után), határtalan POI le- és feltöltési lehetőség, akár interneten való keresési lehetőséggel, minden eddiginél egyszerűbb útvonaltervezés, nem is beszélve a Navpix-ről, ami fénykép alapú navigációt tesz lehetővé. Egyszerűen letölti a kívánt hely fényképét és máris indulhat a navigáció!A szoftver újításai és optimalizálása révén fele annyi kattintás és idő szükséges egy-egy funkció eléréséhez, mint a régi készülékek esetében! Ezáltal fele annyi ideig vonva el a figyelmet el az útról és a vezetésről!Természetesen, mint minden új szoftver esetében problémák itt is előfordulhatnak, ezeken szervizünk (a felhasználói észrevételek maximális figyelembevétele mellett!), a Mio és a TeleAtlas együttes erővel folyamatosan dolgozik, hogy a jövőbeli frissítések alkalmával egy még tökéletesebb megoldás kerülhessen a vásárlók birtokába!Ezek a tények, amik kivétel nélkül felette állnak bármilyen „hátsó szándékból elkövetett” szubjektív véleménynyilvánításnak! A kedves vásárlók pedig az eddig megszokott minőségi termékekhez juthatnak hozzá, hiszen a Mio továbbra is a világ egyik vezető GPS gyártója!LCP Systems Kft.
Kapcsolódó cikkek: