Battleship - csatahajó játék - a Handmark cégtől
Játékgyáros legújabb írása kivételesen csak egy alkalmazás köré épül. Ez az alkalmazás, talán nem véletlenül, egy olyan játék, mellyel akár tenyérgépeinkkel hálózaton keresztül játszhatunk egymás ellen.
Igazából véletlenül akadtam a Handmark cégre, mikor az Interneten keresgéltem új PPC-s játékok után. Persze a cég neve nem volt ismeretlen előttem, de meg voltam győződve arról, hogy e cég csak telefonokra készít programokat. A kereső kínált olyan opciót, hogy választani lehetett a gépek közül, és beírtam a kis Hp PDA-m - rx1950 -es nevét, és ekkor láttam, hogy egy egész játék - kavalkádot talált hozzá.
Kiválasztottam egy játékot, mely a régi, kedves ismerősnek látszott - a Battleship nevűt.
Ez olyan régi játék, hogy 1982-ben már ott díszelgett a ZXSpectrum-TV (Sinclair) képernyőn is.
Most lássuk, hogy e játék mivé fejlődött az eltelt 25 !! év alatt: az alaptéma nem változott, de a többi ??
A játékban két féle fokozatot választhatunk: felváltva az ellenféllel - mely lehet egy másik társ,vagy egy másik PDA – egyes ( normál ) lövéseket adunk le, vagy ágyúsorozatot ( salvo ) is válaszhatunk, mely fordulóként 2-5 lövésből áll.
Az opponent ( ellenfél) lehet tehát egy másik játékos, vagy a PDA-n könnyű (normal computer), és nehéz (hard computer ) fokozaton játszani.
A játékkezdéshez fel kell állítani az öt hajónkat, melyeket vízszintesen vagy függőlegesen (forgatni lehet ) kell elhelyezni.
Ezek: repülőgépanyahajó, csatahajó, páncéloshajó, romboló és tengeralattjáróból áll, majd a PDA computer is elhelyezi ( elrejti) hajóit, és kezdődhet a tengeri háború..!!
Játék közben a saját csatamezőt meg lehet szemlélni ( a piros jelzés tiltja,a zöld engedélyezi e lehetőséget ), jobboldalt-fenn lévő sarokban – switch view - feliratra koppintva.
A PDA a lövéseket kijelzi,a fehér pont az elvétett találatot,a piros ( robbanás,még füstöl is ! ) a sikeres találatot jelzi, süvöltő, majd becsapódó hanghatással …
A hanghatásokat ( félelmetes a becsapódás hangja ) és a játék sebességét külön állíthatjuk.
a két PDA-t összeköthetjük „láthatatlanul” is, először nevet írtam be, de nem az kell,hanem egy IP cím…amit a WiFi router oszt ki, és az egyik játékos HOST a másik JOIN kapcsolatban kell, hogy legyen…
Lehetőség van két PDA-t összekötni IR( infrared) , Internet (wifi ) és Bluetooth kapcsolattal is, és így chatelni is.
Ha két PDA-val „háborúzunk”, a játék alatt üzengethetünk egymásnak, én a WiFi kapcsolatot próbáltam ki… A balodali HOST-ban van, az IP utolsó száma:105, a jobboldali JOIN-ban van, az IP cím utolsója:102
És kétféle eredmény született, egyszer én, egyszer a PDA győzött.. a zászlók a győztesnél…
a két PDA egymás mellett WiFi kapcsolatban (az rx5730-asnak jól látszik a WiFi SD kártyája működés közben villog, és kék színben világít, az rx1950-es – jobbra – beépített wifi lámpája kéklik.)
Játékgyáros…a döntetlen után mi is lehetne a továbbiakban ??? , hát folytatom…
Kapcsolódó cikkek: